Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsaldo vid skuldsanering

Jag förstår inte riktigt vad du menar nu, jag antar att man registerar både inledande och besluten omgående. Görs bara vid ett enda kontor som sköter det för hela landet.

Själva skuldsaldot på mina sidor hos kronofogden tror jag han menar. Det ska försvinna när skuldsaneringen är beslutad. Under inledandet står det fortfarande och tickar...

Själva skuldsaldot på mina sidor hos kronofogden tror jag han menar. Det ska försvinna när skuldsaneringen är beslutad. Under inledandet står det fortfarande och tickar...
Hon -:) menar att jag fortfarande har mitt skuldsaldo kvar hos KFM med samma summa och som fortfarande tickar på varje dag med 1000 kr.
Det står i UC och Creditsafe att jag har inledande.
Har beviljad skuldsanering sen 12/4 och laga kraft 3/5 om ingen överklagat.

Hon -:) menar att jag fortfarande har mitt skuldsaldo kvar hos KFM med samma summa och som fortfarande tickar på varje dag med 1000 kr.
Det står i UC och Creditsafe att jag har inledande.
Har beviljad skuldsanering sen 12/4 och laga kraft 3/5 om ingen överklagat.

Ring och fråga imorgon jag jade hoppats att man fick sin 5årsprick såfort saneringen var slutlig.

Ring och fråga imorgon jag jade hoppats att man fick sin 5årsprick såfort saneringen var slutlig.
Ja, tror dock att den försvinner samma dag som saneringen är över oavsett datum den syns i uc.

Det är väl så, men då är det just slutligheten som ska fastställas

Är det någon här som vet när skuldsaldot hos KFM försvinner vid en beviljad skuldsanering och när den beviljade skuldsaneringen syns på UC, bisnode osv ?
@Lasseman.
För mig tog det 5 månader innan det va nere på noll. 43000:- låg kvar och ”skvalpade” då det låg någon betalning som spärrade avslut i tre mål. För mig blev konsekvensen att min skatteåterbäring som jag skulle få behålla gick till KF, men inga problem att få den tillbakabetald till mig, de hade ju registrerat i sina system att jag hade skuldsanering.

För mig tog det 5 månader innan det va nere på noll. 43000:- låg kvar och ”skvalpade” då det låg någon betalning som spärrade avslut i tre mål. För mig blev konsekvensen att min skatteåterbäring som jag skulle få behålla gick till KF, men inga problem att få den tillbakabetald till mig, de hade ju registrerat i sina system att jag hade skuldsanering.
Tack för svaret.-:)
Min skatteåterbäring som kommer i juni ska jag betala in till skusan enligt beslut av min handläggare.

Idag står 0 kr och 0 ärende på KFM.
Jag har rott i hamn min skuldsanering och om 4 1/2 är jag skuldfri!
Jag är lyckligt lottad med en icke lång resa i inkasso och kronofogdens värld.
Tack alla på forumet som hjälpt mig på resan.❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp