Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsaldo, uppgörelse i tingsrätten

Hej,

Behöver verkligen hjälpa och hoppas någon kan hjälpa mig snabbt.
Hade en uppgörelse i tingsrätten att betala en skuld 2000 kr i månaden men betalde en månad var några dagar sen men andra betalningen dom skickade till kronofogden och nu måste jag betala resterande belopp senast imorgon.
Vad händer nu? Får jag anmärkning om jag betala vad som än händer eller blir det ingen anmärkning om jag betala beloppet idag? Och vad händer om jag inte betala detta datum vi säger den 25 istället?
Hoppas på ett snabbt svar!

Tack

Hej,

Behöver verkligen hjälpa och hoppas någon kan hjälpa mig snabbt.
Hade en uppgörelse i tingsrätten att betala en skuld 2000 kr i månaden men betalde en månad var några dagar sen men andra betalningen dom skickade till kronofogden och nu måste jag betala resterande belopp senast imorgon.
Vad händer nu? Får jag anmärkning om jag betala vad som än händer eller blir det ingen anmärkning om jag betala beloppet idag? Och vad händer om jag inte betala detta datum vi säger den 25 istället?
Hoppas på ett snabbt svar!

Tack
Jag är osäker, tror du får en betalningsanmärkning i alla fall. Bästa är att ringa KFM. Det är företaget som bestämmer det. Inte KFM.
Du har låtit en skuld gå till KFM, nekat till den och det gick till tingsrätten. Sen gjorde du upp en avbetalningsplan med förtaget som du inte följde och då skickade dom till KFM? Var det så? Du har ju en viss tid på dig att betala men vet inte om du får ett registrerat skuldsaldo eller anmärkning för detta. Betalar du inte blir det utmätning av skulden.

Hej Nystart!

Jag har fått skuldsaldo men ingen anmärkning än det står att beloppet ska vara bokfört på kontot senast den 15. Men om det blir anmärkning i vilket fall som helst så spelar det ju inte roll.. Pratade med kronofogden men hon kunde inte svara på det är inte dom som sätter anmärkning utan UC. Fan jobbigt vet ju inte vad som händer.

Tack för svaret nystart

hej igen,

Var precis så Nystart om en uppgörelse i Tingsrätten. Sen var jag var lite sen men betalningen den andra månaden efter uppgörelsen och dom skickade den direkt till Kronofogden

Hej Nystart!

Jag har fått skuldsaldo men ingen anmärkning än det står att beloppet ska vara bokfört på kontot senast den 15. Men om det blir anmärkning i vilket fall som helst så spelar det ju inte roll.. Pratade med kronofogden men hon kunde inte svara på det är inte dom som sätter anmärkning utan UC. Fan jobbigt vet ju inte vad som händer.

Tack för svaret nystart
Om du kan betala, ring företaget och kolla med dom, har de skickat in om anmärkning redan så spelar det ingen roll ju men de kanske inte gör de om de bet att du kan betala direkt?

Dom svara inte på sin jävla telefon... Men jag har ju inte fått någon anmärkning än bara skuldsaldo har det någon betydelse att dom inte begärt anmärkning tror du? Vill verkligen inte har en anmärkning och kan kanske fixa fram dessa pengar men blir det anmärkning då är det bättre att betala andra räkningar för det ta ju ändå långt tid innan utmätningen starta

Så här skrev dom för någon vecka sen när jag föslog att jag kunde betala in en tredjedel av skulden och sen låta amorteringen fortsätta som innan men fick då detta svar

Det är inte möjligt. Du kan betala de 10 000 kronorna så är det därefter mindre kvar att amortera. Hela skulden enligt domen kommer dock nu att verkställas hos Kronofogden eftersom betalningsplanen inte skötts enligt domen.

Så här skrev dom för någon vecka sen när jag föslog att jag kunde betala in en tredjedel av skulden och sen låta amorteringen fortsätta som innan men fick då detta svar

Det är inte möjligt. Du kan betala de 10 000 kronorna så är det därefter mindre kvar att amortera. Hela skulden enligt domen kommer dock nu att verkställas hos Kronofogden eftersom betalningsplanen inte skötts enligt domen.
Men då är de redan kört tror ja. Va taskigt. Ok du missade betalningen men du hörde ju av dig o ville betala.. svinigt
Vilket företag är detta? Om du vill skriva ut annars behöver du inte

Dom svara inte på sin jävla telefon... Men jag har ju inte fått någon anmärkning än bara skuldsaldo har det någon betydelse att dom inte begärt anmärkning tror du? Vill verkligen inte har en anmärkning och kan kanske fixa fram dessa pengar men blir det anmärkning då är det bättre att betala andra räkningar för det ta ju ändå långt tid innan utmätningen starta
Betalar du skulden kanske de struntar i att rapportera in en anmärkning. Svårt
De kommer väl stå i några år att du haft skuldsaldo fast du betalat det och det är likställt med anmärkning tror jag. Allt detta är så rörigt

Hej Nystart!

Tack för svaret nystart
Nej det brukar inte bli anmärkningar
Du får skuldsaldo direkt däremot och stor risk för utmätning om du inte betalar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp