Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

skuldsaldo och skuldsaldo.

en del pratar skuldsaldo och menar då en skuld som står kvar efter utslag hos KF, men är skuldsaldo detsamma som ett pågående ärende man har hos KF, dvs ärendet kom igår men jag tänker betala så något skuldsaldo kommer det inte att blir, men för närvarande finns skulden. Jag har själv lånat hos bolag där det står att man inte får ha något skuldsaldo hos KF och jag har haft ett pågående ärende och trots detta fått lån medans exempelvis NANO ringer KF och frågar hur det ser ut nu och bakåt i tiden. Någon som göra klarhet i detta så vore jag tacksam!

en del pratar skuldsaldo och menar då en skuld som står kvar efter utslag hos KF, men är skuldsaldo detsamma som ett pågående ärende man har hos KF, dvs ärendet kom igår men jag tänker betala så något skuldsaldo kommer det inte att blir, men för närvarande finns skulden. Jag har själv lånat hos bolag där det står att man inte får ha något skuldsaldo hos KF och jag har haft ett pågående ärende och trots detta fått lån medans exempelvis NANO ringer KF och frågar hur det ser ut nu och bakåt i tiden. Någon som göra klarhet i detta så vore jag tacksam!
Skuldsaldo är när skulden är fastställd genom utslag av kronofogden.D.v.s. skulden är varken betald eller bestrid

Tack för svaret.
Det innebär att ett pågående ärende inte kallas skuldsaldo.
Någon som vet ifall man kan ansöka om lån hos meddelande lån om man har ett pågående ärende hos KF (ej skuldsaldo)?

Skuldsaldo innebär att du har en aktuell skuld som ligger för utmätning i Kronofogdemyndighetens Utsöknings- och indrivningsdatabas.

Har du ett sådant skuldsaldo får du inte lån någonstans.

Däremot är det flertalet kreditgivare som kontrollerar hos Kronofogden i deras databas för betalningsföreläggande, då sådana mål om betalningsföreläggande inte är något som syns i kreditupplysningar. Ett sådant aktuellt mål anses INTE utgöra ett "skuldsaldo".

Sålunda, huruvida ett utslag för en skuld meddelats är helt oväsentligt. Det väsentliga är om borgenären ansökt om verkställighet/utmätning för fordran som ligger till grund för utslaget. Har borgenären ansökt om verkställighet är alltså fordran registrerad i utsökningsdatabasen varför ett aktuellt skuldsaldo existerar.

Tack för utförligt svar!
Någon som vet vilka kontroller Meddelandelån gör?
Jag har frågat dom men dom svarar att "du får inte ha något skuldsaldo". Någon som lånat av dessa fast ni haft ett aktuellt ärende (ej skuldsaldo) och fått beviljat?

Jag hade föreläggande hos kfm som inte blivit utslag på ännu,och det gick bra att låna!
Och min man har lånat med betalningsanmärkningar,där skulden var betald och därmed var det inget skuldsaldo där!

Är det någon som vet vad som händer efter att man skrivit på delgivningspapprena? När blir det utmätning osv??

Enligt kfm är skuldsaldo det som är utslag på men ännu inte betalt. Dock är det väldigt olika hur lånebolagen bedömmer ordet skuldsaldo. En del tar ett föreläggande som att du har ett skuldsaldo men så är det ju inte. Ett föreläggande är en handräckningstjänst. Alltså kfm hjälper lånbolaget att få in pengarna inom en viss tid. Skulden ligger fortfarande mellan dig och bolaget du lånat från. När du fått ett utslag i tingsrätten så går skuldsaldot över till kfm och du betalar då till dem och de lägger på ränta på din skuld. Och du betalar till kronofogden. Och till dig som undrade vad som händer när du skickat in kvittit. Betala inom 10 dagar. Meddela betalningen till kfm. Om du anser att kravet är felaktigt så bestrid till kfm. Utslag kommer annars omg efter att de 10 dagarna gått.

Ok!!! Jag kan inte betala mina skulder det är därför jag undrar vad som händer nu! Alla mina smslån och andra krediter kommer gå till kfm.. Tyvärr!! Har gjort allt jag kan för att försöka lösa detta men tyvärr.. Har hittills fått 9 delgivningskvitto.. Men väntar på fler.

När du fått ett utslag kan du prata kfm. De är jättebra att ha att göra med. Utmätning blir det inte med en gång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp