Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsaldo, kan man få ett utdrag från KFM vilka det gäller?

Oj va duktig du är:)
Förstår att det tar tid men är säkert värt det ;):)
Tack så mycket :)
Vet inte om det var värt det men... Ville mest ha på fötterna om hur mycket det faktiskt gick back i månaden och inte chansa... :p

Vet inte om det var värt det men... Ville mest ha på fötterna om hur mycket det faktiskt gick back i månaden och inte chansa... :p
Förstår det:)
Jättebra tänkt o gjort:)
Visar på att man har o vill ha koll och inte bara struntar i det.
Måste erkänna att ett tag när det blev så mycket att min ork försvann.
Visste inte i viken ände jag skulle börja.
Men nu börjar allt landa o dags att ta tag i det och ha mer koll.
Är en person egentligen som är kontroll freak men detta gjorde att jag tappade en del.

Okej ja nu är ju en del av skulderna sålda till inkasso mm.
Ska gå igenom allt men det är så mycket:(
Svårt att hålla koll.
Men jag vet ju Vilka långivare jag har.
Så det kanske är så att om jag lånat 100000kr betalat tillbaka 50000kr innan jag släppte lånet. Då är ju skulden 50000kr plus då räntor o avgifter.
Är det då 100000kr jag ska skriva? Men det stämmer ju inte heller då jag betalat av en del redan.
Borde vara skulderna hos KFM som är dom mest relevanta.
Problemet är ju när dom säljer skulder hit o dit att det är svårt att veta vem äger skulden från början.
Går ju bra om man har några skulder.
Men om man som jag har 16 st skulder nu och kommer hamna runt 20 :(
Är det svårare att ha koll:eek::D
Bara 16? :) Jag hade nästan 100 separata poster i min skuldsanering.

Hundra :eek: hur lyckades du få så många ;) jag tycker mina räcker till;):p
Tja, när allt brakade släppte jag allt, så det var allt från de stora lånen, de mindre krediterna, sms-lån, billån, CSN, fakturainköp, några hyror, elräkningar, vattenräkningar, mm. Flera av dessa skickade varje missad månadsinbetalning som ett enskilt köp. Några är enbart inkassokostnader för tex missade elräkningar (som jag betalade originalsumman på försent) som låg och skvalpade en i taget för en månad i taget. De får ju inte gå till utmätning så de var ju inte prio att betala under lång tid.

Tja, när allt brakade släppte jag allt, så det var allt från de stora lånen, de mindre krediterna, sms-lån, billån, CSN, fakturainköp, några hyror, elräkningar, vattenräkningar, mm. Flera av dessa skickade varje missad månadsinbetalning som ett enskilt köp. Några är enbart inkassokostnader för tex missade elräkningar (som jag betalade originalsumman på försent) som låg och skvalpade en i taget för en månad i taget. De får ju inte gå till utmätning så de var ju inte prio att betala under lång tid.
Okej då förstår jag har bara släppt lån dom stora och sms lån med höga räntor.
Har inga hyres eller el skulder.
Tyvärr kommer mitt CSN lån tillkomma blev tvungen att släppa det nu när utmätning är igång

Okej då förstår jag har bara släppt lån dom stora och sms lån med höga räntor.
Har inga hyres eller el skulder.
Tyvärr kommer mitt CSN lån tillkomma blev tvungen att släppa det nu när utmätning är igång
Jag hade inte så mycket att välja på. Hade föräldrapenning, arbetslös man med 0 i inkomst, två barn på gymnasiet på annan ort (med en far som inte ville bidra med mer än 1500/barn/månad) ett barn i högstadiet (i skola i annan kommun och därmed inte berättigad till busskort) och så bebisen att försörja. Och makens två tonåringar typ 3-4 dagar varannan vecka. Var till och med så jävla dum att jag betalade deras underhåll ett tag. Och hus som kostade skjortan i uppvärmning och till råga på allt en vattenräkning som blivit fel i typ ett år och plötsligt krav på drygt 10000kr. Och två bilar. Kronofogden kunde inte utmäta något innan jag började jobba igen.

Jag hade inte så mycket att välja på. Hade föräldrapenning, arbetslös man med 0 i inkomst, två barn på gymnasiet på annan ort (med en far som inte ville bidra med mer än 1500/barn/månad) ett barn i högstadiet (i skola i annan kommun och därmed inte berättigad till busskort) och så bebisen att försörja. Och makens två tonåringar typ 3-4 dagar varannan vecka. Var till och med så jävla dum att jag betalade deras underhåll ett tag. Och hus som kostade skjortan i uppvärmning och till råga på allt en vattenräkning som blivit fel i typ ett år och plötsligt krav på drygt 10000kr. Och två bilar. Kronofogden kunde inte utmäta något innan jag började jobba igen.
Förstår:(
❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp