Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsaldo, går ej att lägga till skuld

En djungel det här. Tack för ditt svar. Du verkar besitta stor kunskap i ämnet! Pedagogisk är du också.
Snart kommer jag väl tyvärr uppleva detta live och om något år sitter jag här som expert i ämnet :-(

Jag kan det mesta om det hela, det beror dock på att jag jobbar på "den sidan" och inte på grund av att jag själv har något ekonomiskt strul, jag svarar för att det brukar vara lite väl vingliga svar på området här emellanåt:)

Jag har i nuläget 80 000 kr som skuldsaldo, skulle jag släppa varenda skuld så skulle det bli det dubbla. Är det någon som vet hur länge jag kommer att ha löneutmätning, om jag skulle ha 160 000 kr i skuldsaldo? Lasseman, är tacksam för dina svar, men vet bara inte vad jag ska skriva på mina delgivningskvitton, när man ändå inte kan lägga till alla skulder till sitt skuldsaldo, som jag helst vill göra. Medge skulden och avvakta beslut? Tack för dina svar!

Är det inte så Lassaman att du sparar i företag som lånar ut pengar genom smslån? Tyckte jag läste det i tidigare trådar....

Är det inte så Lassaman att du sparar i företag som lånar ut pengar genom smslån? Tyckte jag läste det i tidigare trådar....

Jo det stämmer bra. Helt otroliga belopp har jag sparat i ett (trustbuddy).. Minns inte exakt, men det har varit frågan om ungefär 1000 kr jag sparat totalt där, och några enstaka kronor som jag inte lyckas få ut därifrån.
Jag ser inte kopplingen till frågor om skuldsaldo och utslag..

Jag har i nuläget 80 000 kr som skuldsaldo, skulle jag släppa varenda skuld så skulle det bli det dubbla. Är det någon som vet hur länge jag kommer att ha löneutmätning, om jag skulle ha 160 000 kr i skuldsaldo? Lasseman, är tacksam för dina svar, men vet bara inte vad jag ska skriva på mina delgivningskvitton, när man ändå inte kan lägga till alla skulder till sitt skuldsaldo, som jag helst vill göra. Medge skulden och avvakta beslut? Tack för dina svar!

Alltså, på dina delgivningskvitton, nu minns jag inte riktigt hur dom ser ut, men jag gissar att du ska skriva namn, datum och namnförtydligande... Borgenären får inte någon kopia på ditt delgivningskvitto, förutom om du bestrider.. Borgenären får bara utslaget. och att bestrida skyndar ju inte på något skuldsaldo...

Du har som jag i alla fall tror jag försökt få fram absolut ingenting att tjäna på att ha alla skulder i "skulsaldo" samtidigt, då du kommer få betala extra många verkställighetsavgifter pga att skulder inte kommer regleras första året..¨
Så du får medge dina skulder och sen vänta på att respektive inkassobolag väljer att ansöka om verkställighet, det sorterar in under god inkassosed att dom hanterar skulderna precis så här.. Att lägga in allt för verkställighet på en gång skulle innebära att du får betala onödigt mycket avgifter, kanske flera tusen kronor extra i bara avgifter, och det är något man ska försöka att undvika..

Frågade fogden en gång hur dom gör första året betalade jag bara räntor dom tog 13000 kr av min lön nästa år betalade jag på enbart skulden min skuld va då på 190000 tusen nästan bara CSN men på 1 år och 6 månader va jag fri tills nu. Men man blir iaf skuldfri tillslut hoppas de löser sig för alla som sitter i skiten

Frågade fogden en gång hur dom gör första året betalade jag bara räntor dom tog 13000 kr av min lön nästa år betalade jag på enbart skulden min skuld va då på 190000 tusen nästan bara CSN men på 1 år och 6 månader va jag fri tills nu. Men man blir iaf skuldfri tillslut hoppas de löser sig för alla som sitter i skiten

Du måste bli bättre på att använda punkt så man vet var en mening slutar och en ny startar :)

Det är upp till borgenären att bestämma hur ens skulder avräknas, regleras som regel i avtalet man tecknat, det brukar vara avgifter - ränta - kapital, i den ordningen. Du betalade med säkerhet lite ränta varje gång även "nästa år", men då du betalat av all upplupen ränta blir det inte så mycket i sammanhanget.

Du måste bli bättre på o och inte påpeka allt. Jag ger svar på det fogden sa till mig. Låt mig skriva på mitt sätt behöver inte dina pekpinnar. Bror duktig ☺

Om man använder skiljetecken så blir det hela mer lättläst. Och framförallt kan det bli lättare att förstå vad skribenten faktiskt vill säga.
Jag tror inte Lasseman gjorde sitt påpekande för att vara elak.

Tyvärr verkar användande av skiljetecken och styckindelning vara något som är utrotningshotat.

Om man använder skiljetecken så blir det hela mer lättläst. Och framförallt kan det bli lättare att förstå vad skribenten faktiskt vill säga.
Jag tror inte Lasseman gjorde sitt påpekande för att vara elak.

Helt korrekt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp