Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldrådgivare inför sanering?

Jo jag förstår men det sköts ju via Poit, så man behöver ju inte göra nåt skitgöra alls, bara skicka ansökan?
Din inställning tyder på att du inte förstått allvaret i det hela. Att glida på en räkmacka är nog inte det skuldsaneringsenheten anser vara ekonomisk rehabilitering.

Din inställning tyder på att du inte förstått allvaret i det hela. Att glida på en räkmacka är nog inte det skuldsaneringsenheten anser vara ekonomisk rehabilitering.
"Min inställning?" Jag ställde en enkel fråga, ja förlåt om jag inte är kuvad och piskar mig själv av självömkan..

Undrade bara om det finns nån mening med att gå till en skuldrådgivare och låta hen sköta det, eller om jag bara behöver skicka in lite papper, det behöver jag ju ingen rådgivare för, så varför ta en omväg liksom? Sen vad det är för inställning vet jag ej. Praktisk, kanske?

Ja vaddå, det är ju skitgöra och en massa jobb när man inte ens vet var man ska börja o samtidigt jobbar häcken av sig och knappt har fritid.. Eller du hade föredragit att jag kallat det nåt finare namn men menat samma sak?

Ja vaddå, det är ju skitgöra och en massa jobb när man inte ens vet var man ska börja o samtidigt jobbar häcken av sig och knappt har fritid.. Eller du hade föredragit att jag kallat det nåt finare namn men menat samma sak?
Vill man få igenom en skuldsanering så får man ligga i och vara beredd att plocka fram uppgifter allteftersom. Jag tycker att KFM med sin senaste digitala tjänst har förenklat proceduren avsevärt. Försök att plocka fram och uppge de skulder som inte finns för utmätning så gott du kan. Mycket av om man får skuldsanering är en bedömningsfråga och visa att du vill ha en genom att lägga ner jobb. Jag är innerligt trött på att höra om vilka ursäkter man har får att inte fixa med saker eller jobb, det handlar om prioriteringar.

Vill man få igenom en skuldsanering så får man ligga i och vara beredd att plocka fram uppgifter allteftersom. Jag tycker att KFM med sin senaste digitala tjänst har förenklat proceduren avsevärt. Försök att plocka fram och uppge de skulder som inte finns för utmätning så gott du kan. Mycket av om man får skuldsanering är en bedömningsfråga och visa att du vill ha en genom att lägga ner jobb. Jag är innerligt trött på att höra om vilka ursäkter man har får att inte fixa med saker eller jobb, det handlar om prioriteringar.
Precis det jag också menade att man måste kämpa och inte tro att det kommer till en gratis.
Skäligheten är en del i skuldsaneringen och i det ingår att man gjort allt för att minska sina skulder och även samarbeta med kfm och för mig är det att själv lägga ner jobb på sin ansökan.

Jag har redan alla uppgifter om alla skulder. Vet ej vad det är för "skitgöra" rådgivaren fick göra, därför jag undrar om det är nån mening gå till en rådgivare om jag redan har koll på sånt? Vore bara en omväg liksom

Jag har redan alla uppgifter om alla skulder. Vet ej vad det är för "skitgöra" rådgivaren fick göra, därför jag undrar om det är nån mening gå till en rådgivare om jag redan har koll på sånt? Vore bara en omväg liksom
Det är positivt sägs det om man går dit men har du redan gjort en bra och komplett ansökan så är det bara att dra ut på tiden. Långa köer till dom har jag hört.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp