Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldrådgivare inför sanering?

Ni som sökt skuldsanering, har ni gått via skuldrådgivare, eller har ni bara klickat er fram på KFs sida, fyllt i och skickat?

En kompis säger att skuldrådgivaren gjort allt skitgöra som kompisen egentligen hade behövt göra annars, kolossalt arbete med andra ord...typ att ringa runt till samtliga man är skyldig pengar och sånt.

Jag trodde att man fyllde i blanketten, anger vilka man är skyldig pengar samt ungefär hur mkt så sköter handläggarna på KF resten och så småningom får man svar om det gått igenom eller ej.

Har jag fått nåt om bakfoten? Hur mycket jobb ligger på en själv egentligen när man söker sanering?

Nuförtiden fyller du i det du vet själv och skickar in.
Innan nya skuldsaneringslagen gick igenom fick man leta rätt på alla sina skulder själv innan man skickade in.
I båda fallen får borgenärerna bevaka Poit och anmäla att du har en skuld som ska vara med i saneringen.

Nuförtiden fyller du i det du vet själv och skickar in.
Innan nya skuldsaneringslagen gick igenom fick man leta rätt på alla sina skulder själv innan man skickade in.
I båda fallen får borgenärerna bevaka Poit och anmäla att du har en skuld som ska vara med i saneringen.
Vad menar du med att leta rätt på alla sina skulder själv? Man ska fylla i alla skulder man har i ett av stegen i ansökan nu också

Vad menar du med att leta rätt på alla sina skulder själv? Man ska fylla i alla skulder man har i ett av stegen i ansökan nu också
Man kan utan problem missa ett antal skulder i sin ansökan, tex om man har många små fordringar som man inte har koll på utan att det spelar någon roll.

De kommer dessutom upp med automatik om de är verkställda för utmätning hos KFM.

Så jag fyller alltså bara i blanketten och skickar in, resten sköter KF?

På mina sidor står jag endast har ca 250k som håller på att utmätas när jag i själva verket har nästan en mille i skulder.

Jag fyller alltså i mina samtliga skulder oavsett vad som står på mina sidor och KF kontaktar alla företagen och inte bara de som står för verkstälighet på mina sidor?

Så jag fyller alltså bara i blanketten och skickar in, resten sköter KF?

På mina sidor står jag endast har ca 250k som håller på att utmätas när jag i själva verket har nästan en mille i skulder.

Jag fyller alltså i mina samtliga skulder oavsett vad som står på mina sidor och KF kontaktar alla företagen och inte bara de som står för verkstälighet på mina sidor?
Kfm kontaktar ingen. Däremot publiceras ett ev inledande skuldsanering i Poit där låneinstituten håller koll och därefter anmäler skulder som ej tagits med i ansökan.

Kfm kontaktar ingen. Däremot publiceras ett ev inledande skuldsanering i Poit där låneinstituten håller koll och därefter anmäler skulder som ej tagits med i ansökan.
Ok så varför gick min kompis till skuldrådgivaren och vad är det för "skitgöra" rådgivaren fick göra samt varför, om Poit gör hela jobbet egentligen?

Ok så varför gick min kompis till skuldrådgivaren och vad är det för "skitgöra" rådgivaren fick göra samt varför, om Poit gör hela jobbet egentligen?
Du har nog missuppfattat lite. Det är inte meningen att poit ska göra jobbet. Det är ett komplement till det som ev missas. Tanken är att ansökan ska vara komplett eller så komplett det går.

Du har nog missuppfattat lite. Det är inte meningen att poit ska göra jobbet. Det är ett komplement till det som ev missas. Tanken är att ansökan ska vara komplett eller så komplett det går.
Jo jag förstår men det sköts ju via Poit, så man behöver ju inte göra nåt skitgöra alls, bara skicka ansökan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp