Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldrådgivare inför ansökan om skuldsanering

Hej

Finns där någon för eller nackdel med att använda sig utan skuldrådgivare inför ansökan om skuldsanering?
Gör det någon som helst skillnad för den på kfm som får in ärendet?
Större chans att bli beviljad med eller utan?
Påverkar det något överhuvudtaget ?

Hej

Finns där någon för eller nackdel med att använda sig utan skuldrådgivare inför ansökan om skuldsanering?
Jag vet inte, dom säger det men om det stämmer vet jag inte. Läst om lika många som skickat in ansökan själv som fått beviljat.

Jag la min ansökan själv, staplade upp alla lån, belopp osv. Skrev ett personligt brev, gick bra utan rådgivare.

Hej

Jag tror att skuldrådgivaren kan sålla bort dem som uppenbarligen inte skulle bli beviljade och därför ser det ut som att de som söker via en sådan har högre beviljandegrad. Inte att kf väger in det och därför beviljar.

Jag tror att skuldrådgivaren kan sålla bort dem som uppenbarligen inte skulle bli beviljade och därför ser det ut som att de som söker via en sådan har högre beviljandegrad. Inte att kf väger in det och därför beviljar.
Ok, så med andra ord lägger inte handläggarna någon vikt i om det är en skuldrådgivare involverad eller ej.

Ok, så med andra ord lägger inte handläggarna någon vikt i om det är en skuldrådgivare involverad eller ej.
Det kan ju vägas in i skäligheten att man tagit hjälp av skuldrådgivare för att få ordning på ekonomin, men inte bara för att fylla i ansökan.

Det kan ju vägas in i skäligheten att man tagit hjälp av skuldrådgivare för att få ordning på ekonomin, men inte bara för att fylla i ansökan.
Jag har ju varit i kontakt med dem när jag skickade in min första ansökan för ca 1,5 år sedan. Men tänkte göra det själv denna gång OM det nu är same same.

Vill bara flika in ang. kommunala skuldrådgivare: Vissa av dom har inte järnkoll på vad som egentligen gäller...
Råden tipsen kan vara av högst varierande kvalitet så det dessa säger är INTE facit.
Ofta kommer man väldigt långt med ren fakta, sunt förnuft och ärlighet gentemot KFM.

Jag tycker att den här myten om skuldrådgivares vara icke eller icke vara behöver besvaras en gång för alla.

Det stämmer att procentuellt fler blir beviljade om ansökan gått via en skuldrådgivare.

Beror det på att handläggaren på KFM tänker hmm denna personen har sökt via kommunen - här beviljar jag!

Anledningen till att fler beviljas via kommunen tror jag nästintill UTESLUTANDE handlar om att när en person pratar med en skuldrådgivare på kommunen så säger den att det inte är lönt att ansöka om skuldsanering ifall du har skuld på 50.000. Dom sållar bort en del. Dom som inte söker via skuldrådgivare söker fast dom kanske har tung ekonomisk brottslighet bakom sig eller struntsummor i skuldbelopp.

Jag tycker att den här myten om skuldrådgivares vara icke eller icke vara behöver besvaras en gång för alla.

Det stämmer att procentuellt fler blir beviljade om ansökan gått via en skuldrådgivare.

Beror det på att handläggaren på KFM tänker hmm denna personen har sökt via kommunen - här beviljar jag!

Anledningen till att fler beviljas via kommunen tror jag nästintill UTESLUTANDE handlar om att när en person pratar med en skuldrådgivare på kommunen så säger den att det inte är lönt att ansöka om skuldsanering ifall du har skuld på 50.000. Dom sållar bort en del. Dom som inte söker via skuldrådgivare söker fast dom kanske har tung ekonomisk brottslighet bakom sig eller struntsummor i skuldbelopp.
Att ha varit i kontakt med Budget och Skuldrådgivare kan dock göra att din skälighet utökas då det visar på att du har gjort ett försök att ta tag i dina skulder.
Så jag skulle inte vilja säga att det är så svart eller vitt som folk vill påstå :)

Att ha varit i kontakt med Budget och Skuldrådgivare kan dock göra att din skälighet utökas då det visar på att du har gjort ett försök att ta tag i dina skulder.
Så jag skulle inte vilja säga att det är så svart eller vitt som folk vill påstå :)

Naturligtvis kan det vara så också men jag tror den absoluta lejonparten handlar om att ansökningarna som kommer ifrån kommunens skuldrådgivare offra är "gallrade" i en högre utsträckning.

Erik som har klarnaskuld på 27.000 kanske ansöker om skuldsanering på eget bevåg medan en skuldrådgivare hade sagt att det inte är någon idé.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp