Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldprognos och skuldsanering

Jag fick nyligen beslut om löneutmätning, jag har begärt ändring eftersom det är vissa saker jag inte tycker stämmer, men enligt befintlig prognos så kommer jag vara skuldfri någon gång 2032, dvs om drygt 7 år. Jag har sökt om skuldsanering och vill givetvis gärna ha det eftersom det ger flera fördelar, men frågan är om 7 år med löneutmätning kommer att anses vara alldeles för kort tid för att motivera skuldsanering? Jag har ca 1,5 miljoner i skuld hos KFM, men ganska hög lön.

Blir du skuldfri med löneutmätning efter sju år så tror inte skuldsanering blir aktuellt. Då räknas det som att du kan betala tillbaka dina skulder inom överskådlig tid.
Inkomsten påverkar mkt, vi har ju sett exempel på folk som fått skuldsanering med 300 k i skulder som inte räknas kunna bli skuldfria med löneutmätning under överskådlig tid.
Överskådlig tid har jag uppfattat som att det brukar vara ca 10-15 år

Jag fick nyligen beslut om löneutmätning, jag har begärt ändring eftersom det är vissa saker jag inte tycker stämmer, men enligt befintlig prognos så kommer jag vara skuldfri någon gång 2032, dvs om drygt 7 år. Jag har sökt om skuldsanering och vill givetvis gärna ha det eftersom det ger flera fördelar, men frågan är om 7 år med löneutmätning kommer att anses vara alldeles för kort tid för att motivera skuldsanering? Jag har ca 1,5 miljoner i skuld hos KFM, men ganska hög lön.
Det är inom överskådlig tid så det kan nog bli svårt med skuldsanering. Beroende på din ålder så kan ju överskådlig tid vara allt från 7-15 år.

Kan väl tillägga att jag fick en ändring i beräkningen av mitt förbehållsbelopp, det ändrade min prognos till över 10 år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp