Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldfrihetsintyg - hur och kan man få ett med skulder?

Halloj, ska separera och söker lägenhet. Nu har jag kommit först i kön och det frågas efter ett Skuldfrihetsintyg? Känns som snaran dras åt här. Låter ju på namnet som att man inte får ha skulder hos kfm för att få ett sånt…men vad gäller?

Har i dagsläget följande förelägganden hos kfm
8 pågående
2 Beslutade med utslag
1 Skuld att betala (CSN)

Ni som kan det här, kan jag få ett Skuldfrihetsintyg ö h t? Om jag kan få ett kommer bara CSN-”skuld att betala” på 2200:- ca stå med eller står beslutade med utslag med också? Kan i nödfall, om det bara är CSN-skulden som hindrar, betala den.Men betalar jag den via Swish till kfm, hur snabbt försvinner den därifrån?
Allt måste ske ganska snabbt tyvärr för att intyget ska in snabbt.

En till fråga: om jag kan få ett sånt intyg; kan jag åka till KFM där möte inte behöver förbokas för att få kopia av en sån i handen? Annars skickar dom vill post eller går det till Kivra snabbt?

Mejla Kronofogden och be dem skicka ett skuldutdrag, då kommer bara de mål som ligger inne för verkställighet vilket är CSN i ditt fall. De skickar den per post till dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp