Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skulder utomlands

Hej allihopa!
jag har sökt en tjänst hos kronofogden och jag har aldrig haft med den myndighet å göra. Jag brukar höra att folk som ej betalar sina räkningar hämnar där.
så nu och under en vecka så har jag läst mycket här och det verkar som att det finns väldigt kunniga människor på forumet.

Jag har en påhittad berättelse för att fortsätta förstå och lära mig.
vi har en kille som heter Anders. Han har några lån på en miljon kronor. Han har lånat från tre olika banker.
Inga CSN eller liknande skulder.
Anders egentligen hette Muhammed och medborgare i Syrien. Men han bytte sitt namn After att han flyttat till Sverige och blivit svensk medborgare.
Anders flyttade till Norge med sitt syrianska pass där han heter Muhammed och inte Anders.

han har ej anmält sin flytt till skatteverket, det betyder att han bor kvar i Sverige samt hans adress har ingen brevlåda.
kan KRF hitta han i Norge trots att han använder ett annat identitet?

Det är väl samma personnummer ändå väl trots olika namn?? Norge kan ju se att du har svenskt medborgarskap så jag förstår inte hur du skulle kunna komma undan.
Sen är väl Norge det sämsta landet att flytta till om du är skyldig pengar i Sverige. Vill du komma undan får du nog lämna västländerna. KF har dessutom bättrat sina rutiner gällande sånt här och har bättre internationell samverkan nuförtiden

Tack för ditt svar.
Nej, det blir inte samma personnummer. Det blir syrianska personnummer, ett annat namn än de som står hos KF samt ett annat medborgarskap. det blir helt enkelt en annan person.

Jag håller med, Norge verkar som dålig alternativ. Vi säger att personen flyter till Kanada eller Australien med sitt andra nationalitet( Syrien).
KF i det här fallet kan inte ens bevisa att det är samma person.

Har man lyckas komma hit med ett påhittat namn så borde det inte vara några problem att komma in i något annat land med ett annat namn så det är nog bara köra på! Det brukar inte vara så noga så länge man har en trovärdig story.

Enkelt, kfm jobbar i Sverige och söker inte i Norge. Där får norska myndigheter jobba

Frågan är hur kan myndigheten hittar såna personer med dubbel medborgarskap?
man får ju bytta sitt för och efternamn. Det betyder att man har två olika identiteter och även om det finns ett beslut eller något mot ”Anders” det blir omöjligt att ta åtgärd mot ”Muhammed”, de är nu två olika personer med två olika personnummer.
plus att Anders har ej anmält sin flytt vid Skatteverket. Jag tror inte KF kommer någonsin å lyckas hitta eller göra något mot den här personen. Som blev någon annan helt och hållet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp