Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skulder som snart når KFM + utmätning

Lägg först och främst all fokus på att betala dina räkningar som är absolut nödvändiga för boende/överlevnad (hyra, el, mat, försäkring och mobilräkningen etc).

Sen på rak arm såhär, när jag inte vet helhetsbilden för just dig.. Gällande vilka krediter och lån som du inte ligger efter med, missat betalning på eller vad som redan nu finns hos inkasso och är näst på tur till kronofogden, så är de svårt att säga betala/betala inte.

I teorin, utan att tänka på vart skulderna är i dagsläget och dylikt så kan du nog betala av flertal mindre i samma omgång om man då ignorerar betalning för dom "större" lånen.
Till exempel:
Vivus - 4164kr
Fairlo - 3000kr
Northmill Bank - 15.678kr
Ferratum - 16.164kr
Saldo Bank - 21.182kr
Resurs bank - 26.877kr
Skuldrådgivare sa ungefär samma sak till mig: betala av alla minimilån och avsluta dem.

Tack för tips! De ska jag göra.

Går allt som önskat imorgon så säljer jag min bil och köper en betydligt billigare.
Då har jag ca 100k över och då tänker jag främst komma ikapp med fasta utgifter jag har som jag hamnat efter med. Ligger back 1 hyra, 1 mobilräkning, 1 bredband osv...

Sen tänkte jag försöka få en liten buffert att lägga undan till senare. Ta ut en liten slant, inte mycket.
Så säg att jag har ca 80k kvar efter det och de skjutsar jag rätt in på skulderna.

Kommer kfm se negativt på att jag ligger back och försöker spara undan en liten buffert? Cash.

Bilen har nu blivit såld, jag har köpt en ny billigare och har 78k över.

Rekommenderar ni alla att jag bör skicka in resterande pengar till skulderna eller lägga undan lite också till tuffare tider?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp