Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skulder som kommer in efter Skuldanering

Hej ! Har fått inledande skuldsanering och hoppas nu att jag får de.

Men är orolig för att alla skulder inte än har kommit till kronofogden. Jag har ingen riktig koll med inkassobolag som har dragit fram och tillbaka krav allt eftersom.
Min fråga är nu om de skulle komma en "ny" gammal skuld till kronis under skuldsanering. Hur påverkas då denna ? Mvh sigfrid

Hej ! Har fått inledande skuldsanering och hoppas nu att jag får de.

Men är orolig för att alla skulder inte än har kommit till kronofogden. Jag har ingen riktig koll med inkassobolag som har dragit fram och tillbaka krav allt eftersom.
Min fråga är nu om de skulle komma en "ny" gammal skuld till kronis under skuldsanering. Hur påverkas då denna ? Mvh sigfrid
Alla skulder som uppkommit innan datum för inledande skuldsanering ingår.

Även om dom inte fanns med i inledandet? Tack för svar :)
Japp. Om skulden fanns så ska den ingå. Skulder behöver inte finnas hos KFM för att ingå. Dem behöver bara existera. @Lasseman brukar säga något i stil med att om du är på restaurang och får inledande efter att notan kommit in och innan du hunnit betala den så ska den i teorin också ingå. Rent praktiskt bör man dock betala den

Japp. Om skulden fanns så ska den ingå. Skulder behöver inte finnas hos KFM för att ingå. Dem behöver bara existera. @Lasseman brukar säga något i stil med att om du är på restaurang och får inledande efter att notan kommit in och innan du hunnit betala den så ska den i teorin också ingå. Rent praktiskt bör man dock betala den
Vad händer med dom skulderna som kommer in efter då ?

Vad händer med dom skulderna som kommer in efter då ?
Förstår inte frågan.
Om skulden existerar innan inledande ingår den.
Om du däremot skapar fler skulder under inledande genom att låna mer pengar eller liknande så ingår inte dessa.

Förstår inte frågan.
Om du däremot skapar fler skulder under inledande genom att låna mer pengar eller liknande så ingår inte dessa.
Dom inkassobolag som kanske inte än har skickat in skulder till kronofogden, innan inledande

Förstår inte frågan.
Jag tolkar TS som att man inte kunnat redogöra för alla skulder då man inte vet vem som ”äger” skulden. Att den existerar är helt klart. Jag kan såklart fattat fel :)

Dom inkassobolag som kanske inte än har skickat in skulder till kronofogden, innan inledande
Det spelar ingen roll vart skulden ligger; inkasso, KFM, bank eller vad det nu är. Finns det en skuld innan datum för inledande ingår den. Kan även vara skuld till privatperson.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp