Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skulder på ca 600000 kr, kommer inte få skuldsanering. Vad göra?

Hej! Jag har i dagsläget skulder på ca 600000 kr. Det är både blanco, och sms lån. Ekonomin går inte ihop alls. Betalar ca 15000 i månaden + alla andra räkningar. ( hyra, el, försäkring, tel, bredband). Jag har ut ca 20500 efter skatt. Jag kommer inte få skuldsanering, för vissa skulder är ganska nya. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, detta kommer inte fungera så mycket längre.

Hej! Jag har i dagsläget skulder på ca 600000 kr. Det är både blanco, och sms lån. Ekonomin går inte ihop alls. Betalar ca 15000 i månaden + alla andra räkningar. ( hyra, el, försäkring, tel, bredband). Jag har ut ca 20500 efter skatt. Jag kommer inte få skuldsanering, för vissa skulder är ganska nya. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, detta kommer inte fungera så mycket längre.

du glömde det viktiga :) Vad har du för kreditbetyg? Har du klarat dig från betalningsanmärkningar?

Kan du hyra ut rum el nått? Hur många uc frågor har du och vad är ditt uc score idag?

Vill du berätta mer vad du har för utgifter och låneuppgifter med summa/ månadssumma och ränta?

Hej! Ursäkta för sent svar. Har legat sjuk i lunginflammation. Min uc store är 8,2. Har 7 förfrågningar som går ut i juli nästa år. Jag kan inte hyra ut ett rum.

Vad jag har förstått, och som även står på kronofogdens hemsida, så spelar det ingen roll hur nya lån du har. Du kan fortfarande få skuldsanering

Har du provat ansöka om jämkning till Skatteverket?
Du kollar upp hur mycket du har i ränta per månad och skriva in det och inkomst...

Vad jag har förstått, och som även står på kronofogdens hemsida, så spelar det ingen roll hur nya lån du har. Du kan fortfarande få skuldsanering

Spelar ingen roll står det inte?

"Många frågar oss hur skuldernas ålder påverkar möjligheten att få skuldsanering. Svaret är att skulderna inte behöver vara gamla. Som vi sagt tidigare så tittar vi särskilt på hur och varför du fått skulder, hur gamla de är har mindre betydelse."

Det är stor skillnad på "behöver inte" och "spelar ingen roll":)

Går inte bedöma om du är insolvent med de uppgifter du lämnat här.

Varför sitter du med dessa skulder?
Du klarar inte att snurra runt detta länge iaf.

Mest sannolikt om du blir beviljad lån så vill dom se medlåntagare. Även de mest lösaktiga bankerna ;)

Mina skulder har kommit till pga betalat böter för min son, shoppat, och att ungarna bor hemma och inte betalar 1kr. Jag har försökt få dom att fatta, men nej!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp