Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skulder och kronofogden.

Hej

jag har ca 670 000kr i blanco lån fördelat på 4-5 låninstitut. Händer i princip ingenting på skulderna då det mest är ränta.
Tjänar runt 35-40k/mån.
Nu kom en faktura från morrow bank på 12800kr som är felaktig dom tog över gamla lånet från en annan bank och första månaden stog att den är betalningsfri om man vill. Kan dessutom inte betala.

Har inga erfarenheter av kronofogden. Vad händer om jag släpper alla skulder till kfm alltså bara slutar betala. Går skulderna upp som en raket och kommer dom komma hem till mig?
Finns det möjlighet till skuldsanering?

Låter rent instinktivt som skuldsanering är uteslutet sett till skuldernas storlek och din inkomst. Borde vara möjligt att lösa på egen hand.

Hej

jag har ca 670 000kr i blanco lån fördelat på 4-5 låninstitut. Händer i princip ingenting på skulderna då det mest är ränta.
Tjänar runt 35-40k/mån.
Nu kom en faktura från morrow bank på 12800kr som är felaktig dom tog över gamla lånet från en annan bank och första månaden stog att den är betalningsfri om man vill. Kan dessutom inte betala.

Har inga erfarenheter av kronofogden. Vad händer om jag släpper alla skulder till kfm alltså bara slutar betala. Går skulderna upp som en raket och kommer dom komma hem till mig?
Finns det möjlighet till skuldsanering?
Beror på dina övriga utgifter hur mkt fogden kan dra varje månad men ja blir ju dröjsmåls ränta med så kan dem inte dra jätte mkt så går skulderna förmodligen upp eller iallafall står stilla då betalningar täcker mest ränta.
Skuldsanering tror jag du får svårt att få på många år med dem förutsättningarna. Borde gå att lösa med den inkomsten/skulder. Skulle satsa på att göra din uc så bra som möjligt sen försöka samla

Beror på dina övriga utgifter hur mkt fogden kan dra varje månad men ja blir ju dröjsmåls ränta med så kan dem inte dra jätte mkt så går skulderna förmodligen upp eller iallafall står stilla då betalningar täcker mest ränta.
Skuldsanering tror jag du får svårt att få på många år med dem förutsättningarna. Borde gå att lösa med den inkomsten/skulder. Skulle satsa på att göra din uc så bra som möjligt sen försöka samla
Aa ska försöka igen att samla om ett tag. Testade för 6 månader sen men för dålig kreditvärdighet då.
Hur länge ska man vänta tills man ska prova igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp