Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skulder och inkasso tar över mitt liv – hur orkar man vidare?

Jag tror vuxna måste tvinga sig att skilja mellan deras egna föreställning av vad lycka är för barnen, som normal handlar om deras egna bild av vad en lyckad förälder och vuxen är, och vad som gör barnen lyckliga. Barnen mår bra av mat på bordet och ett fyllt kylskåp, att det finns pengar på kontot när de behöver nya kläder OCH att se trygga glada föräldrar.

Att envisas med att leva som en kyrkråtta bland människor som har allt det där, är knappast snäll mot barnen, för eller senare spricker bubblan. Dessutom brukar barnen vara väl medvetna om skillnaderna mellan egna hemmets förutsättningar och kompisarnas.

Vet detta eftersom jag själv växt upp under sådana omständigheter…och jag skämdes när jag såg vad grannarna hade råd med i ett medelklass villaområde och inte vi. Mina föräldrar fick räkna örena för att få det att gå runt men för det mesta var det tomt kylskåp och man fick äta sig mätt i skolan.

Bättre att sälja i tid och hyra ett hus, om det nu inte finns lägenheter att hyra.

Sedan kan man bygga upp sin ekonomi igen, medans man ger barnen en bra uppväxt. Och eventuellt ett hus senare…eller så kan man ge dem förutsättningarna att skaffa sig en bra utbildning och själva ha råd med ett hus som vuxna.

Jag vet att det är svårt att sälja, satt själv i ett hus på landet jag inte hade råd med länge. En dag visualiserade jag hur det skulle vara om bilen jag var helt beroende av gick sönder, eller att sommaren kom med alla utgifter för t.ex. bensin till gräsklipparen. Och att ha pengar över att köpa tillräcklig och bra mat, att ha ett fyllt kylskåp. Att ha råd med tandläkaren osv.Flyttade till biligare och mindre.. 5 olika mäklare fick värdera stugan, den som värderade högst och verkade trevligast fick uppdraget. Den som värderade den lägst värderade den hälften som högt som den som värderade den högst. Och jag fick 600 tusen mer än lägsta värderingen. Dessutom fick mäklaren som tog uppdraget, själv betala Hemnets annons samt jag betalade i procentsats av vad stugan såldes för i stället för mäklarens fasta höga avgift.
SÅ bra skrivet!

Nej det är inte aktuellt tyvärr. Det går bara inte. Får berätta för mannen så får vi se. Går säkert att lösa på något vis.
Du får ta mod och berätta. Visst känns det hopplöst och man vill bara ge upp men sen kommer det någon lite ljusning och man orkar kämpa ett tag till.

Nej det är hemskt. Vågar inte. Mår så fruktansvärt dåligt och skäms. Har ställt det nåt kopiöst. Börjar fundera på om det ens är värt? Blev nedslagen av denna tråd med tyvärr. För jo att riva upp barnen från deras trygghet är ju självklart en hemsk sak att göra. Speciellt när det är jag som förstört ALLT!
Men ska berätta. Det får bli som det blir. Kanske hjälper han mig. Kanske inte. Han har en superbra ekonomi. Det är bara jag som i hemlighet inte har det. Vi har gemensamt sparande osv.. barnen har massor pengar sparat. Men jag själv har NOLL och bara skulder.
Jag var exakt i din sits för 1 1/2 år sedan
Till sist kunde jag varken sova eller äta så jag tog mod till mig och sa som det var till min man.
Det var hemskt men det var också början till en bättre vardag
Idag har vi sålt huset
Hyr ett hus och barnen hängde med och var helt med (stora barn) på situationen
Vi bor jättevackert och fortfarande i ”närområde” så att umgänge med vänner och släkt mm funkar
Det är inte enkelt men så värt det
Ta tag i det nu
Ditt framtida jag kommer tacka dig, inte idag inte om några månader men kanske är du som jag på andra sidan om 1-2 år?
Jag tror på dig
Kram

Jag var exakt i din sits för 1 1/2 år sedan
Till sist kunde jag varken sova eller äta så jag tog mod till mig och sa som det var till min man.
Det var hemskt men det var också början till en bättre vardag
Idag har vi sålt huset
Hyr ett hus och barnen hängde med och var helt med (stora barn) på situationen
Vi bor jättevackert och fortfarande i ”närområde” så att umgänge med vänner och släkt mm funkar
Det är inte enkelt men så värt det
Ta tag i det nu
Ditt framtida jag kommer tacka dig, inte idag inte om några månader men kanske är du som jag på andra sidan om 1-2 år?
Jag tror på dig
Kram
Så bra skrivet.
Att sälja huset…vad är det värsta som kan hända?

Hej jag har en fråga, jag äger inget och står inte på något och jag har fått kronofogden på cirka 200 papp, jag vill helst undvika utmätning av egendom vill gärna att dom utmäter lön då jag har ett fast jobb, hur får man veta att dom gör utmätning av lön eller egendom är det slumpvis?, kan dom även komma hem till mig? Känns väldigt dumt då jag inte har något av direkt värde hemma

fortsätter försöka ta mod till mig medan inkasso och kfm ramlar in. Hur kunde jag låta det gå såhär långt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp