Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skulder löneutmätning

Hur funkar det med kfm och resa utomlands. Vet att det knappt kommer på fråga men undrar om man säg snålar så mycket på sina egna vanor och lyckats spara ihop 15tkr vid löneutmätning och kanske ska resa till tyskland. Blir det problem eller någon kontroll vid gränsen?

Det är nog inget att oroa sig över

Hur funkar det med kfm och resa utomlands. Vet att det knappt kommer på fråga men undrar om man säg snålar så mycket på sina egna vanor och lyckats spara ihop 15tkr vid löneutmätning och kanske ska resa till tyskland. Blir det problem eller någon kontroll vid gränsen?
Jag har löneutmätning och reser hela tiden i mitt arbete utomlands, inget har hänt, hur ska de veta om man reser privat eller i arbetet? Dessutom är jag helt övertygad om att man inte har någon "kommunarrest". Däremot ska du inte ha pengarna på ditt bankkonto, bara så mycket ditt förbehållsbelopp tillåter. Även om du varit sparsam och skött din löneutmätning så finns det risk att KFM utmäter ditt bankkonto. Jag brukar ta ut och spara pengar hemma (det blir inte mer än max femtusen) för att ha till tandläkare och andra oförutsedda utgifter. Detta är visserligen en gammal artikel, men jag tror att det fungerar så här fortfarande http://www.sydostran.se/blekinge/kronofogden-tomde-hennes-bankkonto/

Tandläkare kan man få anstånd för..

Jag har löneutmätning och reser hela tiden i mitt arbete utomlands, inget har hänt, hur ska de veta om man reser privat eller i arbetet? Dessutom är jag helt övertygad om att man inte har någon "kommunarrest". Däremot ska du inte ha pengarna på ditt bankkonto, bara så mycket ditt förbehållsbelopp tillåter. Även om du varit sparsam och skött din löneutmätning så finns det risk att KFM utmäter ditt bankkonto. Jag brukar ta ut och spara pengar hemma (det blir inte mer än max femtusen) för att ha till tandläkare och andra oförutsedda utgifter. Detta är visserligen en gammal artikel, men jag tror att det fungerar så här fortfarande http://www.sydostran.se/blekinge/kronofogden-tomde-hennes-bankkonto/
Gammal artikel ja, men allt stämmer inte ändå.. det där med "avtal" med kfm skulle jag kalla för ett myndighetsbeslut om löneutmätning..

Tandläkare kan man få anstånd för..
Japp, men det är ganska handläggningstider på KFM just nu och tandläkaren/tandhygienisten vill ha betalt så fort det går :) Dessutom sparar jag till lite annat också, behöver köpa nya vinterkängor till hösten och de kostar en slant.

Senast ändrad:
Japp, men det är ganska handläggningstider på KFM just nu och tandläkaren/tandhygienisten vill ha betalt så fort det går :) Dessutom sparar jag till lite annat också, behöver köpa nya vinterkängor till hösten och de kostar en slant.
En vanlig koll får man som regel inte anstånd för, utan bara när det ska lagas och liknande.. behövs ett kostnadsförslag från tandläkaren, när jag får sådana så gör jag i 9 fall av 10 klart dom samma dag, den 10e blir nog klar dagen efter. Tandläkare brukar inte vara särskilt omöjlig på att lägga upp avbetalningsplaner motsvarande löneutmätningen heller.

Hej är mycket tacksam för snabbt svar.
Har en bil som jag har via lån hos svea, men de på svea säger att bilen i sig inte har skuld utan det är ett blancolån mellan mig och dom. Kan kfm ta bilen?

Men då blir jag ju lämnad med en till skuld? På fakturan jag får varje månad står det bilens fabrikat och allt.

Men då blir jag ju lämnad med en till skuld? På fakturan jag får varje månad står det bilens fabrikat och allt.

Svea säger uttryckligen att du har ett blancolån, då är inte bilen säkerhet för det lånet, utan det är som ett av alla lån i mängden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp