Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skulder hos kronofogden och lån med medsökande (lösa skulder)

Hejsan.

Har skulder på cirka 300.000. Ska kanske få hjälp med ett lån ihop med en förälder.
Hur fungerar det när man söker lån med medsökande när man har aktiva skulder hos kronofogden? Är för att samla lånen och slippa en löneutmätning.

Är det ens möjligt med lån ihop med medsökande eller måste de stå på lånet helt och hållet? Måste man ange då att lånet är för att lösa skulder?

Tack i förhand för svar!

Bara att dina föräldrar lånar pengar och betalar dina fordringar.

Bättre att personen står på lånet själv om det är möjligt, och som Lester sa så kan dom betala av skulderna själva istället så det inte blir några konstigheter.

Din signatur på låne ansökan är värd noll.Du har noll kreditvärdighet.Be något ta ett lån och betala dina skulder.Banken gör kreditprövning på din borgensman och då lika bra att lånet står på denna person.

Hade 1009000kr skulder jag fixar inte detta längre.Frågade min syster hon kunde ställa upp .Sade ja.Gick till riktig Bank HB.Det var inga problem men inte en fråga till mig.Lånet utbetalas till min syster.Lånet skulle dras från min systers konto.Kredit prövning endast min syster eftersom jag förklarat situationen.Enligt dom finns inget borgenären.All risk ligger låntagaren i detta fall min syster.Jag struntade hela eftersom jag var 57 år och vill inte utsätta min syster för all risk.Bli arbetslös/sjuk eller dö.Står ju min syster där stort lån.Släppte allt istället sökte skuldsanering

Hade 1009000kr skulder jag fixar inte detta längre.Frågade min syster hon kunde ställa upp .Sade ja.Gick till riktig Bank HB.Det var inga problem men inte en fråga till mig.Lånet utbetalas till min syster.Lånet skulle dras från min systers konto.Kredit prövning endast min syster eftersom jag förklarat situationen.Enligt dom finns inget borgenären.All risk ligger låntagaren i detta fall min syster.Jag struntade hela eftersom jag var 57 år och vill inte utsätta min syster för all risk.Bli arbetslös/sjuk eller dö.Står ju min syster där stort lån.Släppte allt istället sökte skuldsanering
Ska prata med mina föräldrar imorgon så får jag se vad som händer.

Tror inte jag får skuldsanering på 300k.
Vet dock inte hur det fungerar då jag aldrig varit hos kronofogden innan. Kämpat på ett bra tag efter att mitt ex manipulerade mig till att ta massa lån för massa skit.

Din signatur på låne ansökan är värd noll.Du har noll kreditvärdighet.Be något ta ett lån och betala dina skulder.Banken gör kreditprövning på din borgensman och då lika bra att lånet står på denna person.
Får se vad mina föräldrar säger om de ens vill hjälpa mig.

Ingen aning hur de ska reagera ens. Tror de kommer bli väldigt chockade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp