Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skulder eller utmätning hos kfm & låna bil... Avtal?

Är det någon som vet exakt vad som gäller kring detta ämne?
Kan bilen beslagta om personen har skulder eller utmätning hos kfm? Någon som kan förtydliga?

Sen undrar jag vad för avtal man ska skriva om man lånar ut sin bil till en med skulder?

Kan bilen beslagta om personen har skulder eller utmätning hos kfm? Någon som kan förtydliga?

Sen undrar jag vad för avtal man ska skriva om man lånar ut sin bil till en med skulder?
korta svaret ja. Om du lånar ut till någon som har skuld saldo hos KFM kan bilen utmätas.

Finns nog inget avtal som gäller, enklast är att inte låna ut bilen. Möjligen en bil för 10K, den är nog inte KFM speciellt intresserad av iaf.

Finns nog inget avtal som gäller, enklast är att inte låna ut bilen. Möjligen en bil för 10K, den är nog inte KFM speciellt intresserad av iaf.

Nej en sån får man skäll om man drar in i garaget.

Journalisten som berätta om fallet angående Ebba Olssons bil prata om en tydligt avtal, vad menar han med en " tydligt avtal "???

Tror det är bättre att fokusera på vad juristen och kfm sa..

Otroligt förvirrande

Juristens linje var väl rätt tydlig, han sa ju till och med att han inte skulle låna ut sin bil, för han råkar känna till bestämmelserna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp