Skuldebrev bolån

Nu har jag fått ett samtal om att skuldebrev är skickat till mig ang att Nordax kan ta över mitt bolån och därmed baka in blanco, känns skönt men visst räntan är ju rätt hög, men vill starta om och komma på fötter igen. Men är det endast denna underskrift som nu är kvar, eller kommer det komma fler kompletteringar med skuldebrevet eller även efter det är påskrivet.

Har de gjort värderingen och du har fått erbjudandet från Nordax att de tar över och släcker krediterna så bör det vara klart. Men du har en handläggare som kan svara på det.

Tack, ja värdering är klar och dom ska släcka krediter, får se vad som står i skuldebrevet när det kommer. Hoppas bara inte dom chockhöjer räntorna till 8 första året

Tack, ja värdering är klar och dom ska släcka krediter, får se vad som står i skuldebrevet när det kommer. Hoppas bara inte dom chockhöjer räntorna till 8 första året
Det är fast ränta per 3 månader. Jag hann flytta lånet exakt efter ett år. Så säkert kommer det att gå upp något för resterande 9 månader. Pga de redan är dyrare kommer höjningarna inte vara så stora.

Det är fast ränta per 3 månader. Jag hann flytta lånet exakt efter ett år. Så säkert kommer det att gå upp något för resterande 9 månader. Pga de redan är dyrare kommer höjningarna inte vara så stora.
Tack för svar:) Har en till liten fundering, då räntorna kommer höjas och Nordax likaså så kommer det ju innebära att mitt underskott av kapital kommer bli väldigt högt, men den räntan är endast bolån, kommer inte ha något annat lån eller krediter. Men hur tänker framtida banker om underskottet är högt. Kommer det då finnas någon bank som villl överta mig. Kan ju iaf bevisa att jag klarar min ekonomi på 6% ränta:)

Precis det finns för och nackdelar. Jag har ett enormt underskott men fortfarande mycket bra UC. För Nordea var det inget bekymmer.

Precis det finns för och nackdelar. Jag har ett enormt underskott men fortfarande mycket bra UC. För Nordea var det inget bekymmer.
Har Nordea idag men om jag byter bank och sen vill komma tillbaks, då får jag nog kalla handen av Nordea. Fan va mycket man måste kalkylera och vet inte vad som är det bästa valet, bolån+krediter+blanco, som minskar kreditvärdighet eller bolån allt inbakat men hög ränta vilket då generar i högt underskott. Nordea kunde i dagsläget inte hjälpa mig, men vet ju inte ens om de hade kunnat hjälpa mig om 1 år. Så lever lite rysk roulette nu, stanna eller byta, pest eller kolera;)

Har Nordea idag men om jag byter bank och sen vill komma tillbaks, då får jag nog kalla handen av Nordea. Fan va mycket man måste kalkylera och vet inte vad som är det bästa valet, bolån+krediter+blanco, som minskar kreditvärdighet eller bolån allt inbakat men hög ränta vilket då generar i högt underskott. Nordea kunde i dagsläget inte hjälpa mig, men vet ju inte ens om de hade kunnat hjälpa mig om 1 år. Så lever lite rysk roulette nu, stanna eller byta, pest eller kolera;);)
Behåll de som bank men byt bolån bara. Tills om ett år. Då välkomnar Nordea dig med öppna armar.
;)

Behåll de som bank men byt bolån bara. Tills om ett år. Då välkomnar Nordea dig med öppna armar.
;)
Ah ok, så jag kan alltså behålla mitt konto hos Nordea, så kan fortsätta att få in lön och betala mina räkningar hos dem? Det hade varit kanon, trodde dem skulle kasta ut mig som kund om jag flyttade bolånet

Ah ok, så jag kan alltså behålla mitt konto hos Nordea, så kan fortsätta att få in lön och betala mina räkningar hos dem? Det hade varit kanon, trodde dem skulle kasta ut mig som kund om jag flyttade bolånet
Hur skulle det gå till? Tänk att bli portad från ICA för att man råkade besöka en Coop

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp