Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldberg hos Gothia

Beklagar att du inte fick igenom att betala mindre. Tror du har stora chanser att sänka beloppet efter april om du lyckas sköta dina betalningar. När jag haft tidsbegränsade avbetalningsplaner med Gothia så har de inte försökt höja efter att tiden gått ut. Har lyckats sänka belopp flera ggr. Men man måste be och böna och ibland hänger det på vem du pratar med.
Ok tack för svar, det låter ju lite hoppfullt iallafall. Förstår att det hänger lite på handläggare, jag kände direkt när hon svarade att det inte skulle bli lätt haha hörde på rösten;P

Ok tack för svar, det låter ju lite hoppfullt iallafall. Förstår att det hänger lite på handläggare, jag kände direkt när hon svarade att det inte skulle bli lätt haha hörde på rösten;P
Usch, jag brukar också höra det på rösten. Därför har jag lärt mig att lägga på när det känns att det kommer skära sig!
Du kan i alla fall alltid försöka! Det viktigaste är att betala i tid fram till april. Sen skriver du ner en lista med argument. T ex att din inkomst har minskat, att du inte får ihop ekonomin, att om du ska fortsätta betala lika mkt så kommer du inte ha pengar till hyra och annat. Och avsluta alltid med att du ber om att de sänker beloppet i alla fall under kommande 6 månader och sen kommer du eventuellt att kunna betala mer.
Lyckas du få dem att sänka beloppet så kommer de inte höja sen.
JAg betalatr 1200 kr till Gothia, skulden fr början var på ca 27 000 kr. De ville ha 3000-4000 kr men jag sa direkt att det är helt omöjligt och efter liten förhandling så landade jag på 1200. Men hon som jag pratade med var väldigt väldigt trevlig och förstående. Och jag sa att jag kommer att höja så fort det finns utrymme men det har inte blivit av. Kämpar på med flera avbetalningar så det är tajt.

Hade Risicum, Easycredit, Credigo, Credway, Monetti och Smspengar hos Gothia.
Gothia valde att lägga alla inbetalningar på Monetti-skulden först, så den är slutbetald sedan slutet av februari. Nu idag ser jag att Risicum också är borta från MyGothia. Den är långt ifrån betald så det är inte därför...
Har mina funderingar på att Arvato nu kanske köpt upp hela skulden och att det är en viss fördröjning innan den syns igen. Eller att den kanske sålts vidare någon annanstans. Eller kan de ha gett upp och skickat den till KFM trots att jag har betalat varje månad?

Gothia valde att lägga alla inbetalningar på Monetti-skulden först, så den är slutbetald sedan slutet av februari. Nu idag ser jag att Risicum också är borta från MyGothia. Den är långt ifrån betald så det är inte därför...
Har mina funderingar på att Arvato nu kanske köpt upp hela skulden och att det är en viss fördröjning innan den syns igen. Eller att den kanske sålts vidare någon annanstans. Eller kan de ha gett upp och skickat den till KFM trots att jag har betalat varje månad?

detta måste de väl skicka papper på?

Så gjorde dom hos mig med men då la dom alla pengar på credigo först.

detta måste de väl skicka papper på?
Nu kom ett brev från Gothia. Fordran har överlåtits från Risicum till IFA Finance DAC men Gothia är fortfarande ombud. Ringde Gothia och frågade varför den inte syns på mina sidor men det hade de ingen aning om.

Nu kom ett brev från Gothia. Fordran har överlåtits från Risicum till IFA Finance DAC men Gothia är fortfarande ombud. Ringde Gothia och frågade varför den inte syns på mina sidor men det hade de ingen aning om.

Jag fick samma brev hem. Tydligen ingen skillnad för mig men dom var tvungna att informera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp