Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldberg hos Gothia

Verkar vara snurrigt hos Gothia nu. Betalade på avbetalningsplanen den 20:e december. Allt jag betalade in gick till en och samma skuld (monetti) istället för att delas upp på de 5 skulder jag har där. Den 2:a januari fick jag en ny faktura på avbetalningsplanen med förfallodag 30:e december. Ringde och frågade om något blivit fel och fick då till svar att december månads inbetalning blivit registrerad på november. Men det var ingen fara. Nästa betalning blir i januari.
Idag när jag loggade in på my Gothia såg jag att krediten hos smspengar nu gått till inkasso men det stod credway/northmill på den. När jag klickade på den stod det dock GF Money Consumer Finance längre ner på sidan vilket borde vara rätt. Får se vad det står när inkassobrevet dyker upp. Kanske bäst att påtala att det står fel på my Gothia när jag ringer dem om avbetalningsplan.

Fick inkassokravet från smspengar nu på ca 23 000. Arvato/Gothia hade köpt upp hela skulden.
Har nu 6 olika skulder på totalt 130 000 i en och samma avbetalningsplan hos Gothia. Månadsbeloppet kommer höjas från 5000 till 6000 från februari månad.

Skickar Gothia verkligen ut varje avisering på post? Det finns ingen smidigare lösning? Jobbigt om någon ska ta hand om posten när man är bortrest;/

Jag har en skuld hos Gothia och nu är det två till som landat där. Jag väntade att ringa tills idag då jag tänkte att det är fredag, löning och sol. Då är dom på bra humör:). Har 2000:- kr avbetalning nu och önskade innerligt att månadskostnaden inte skulle behöva ökas så mycket..2500 Max 3000:- men kvinnan jag pratade med sa 4000:- och det gick inte att förhandla:/.. Det kommer bli tuffa månader framöver. Planen gäller tills april, sen ska det omförhandlas. Kan dom begära ännu högre månadskostnad sen eller hur brukar det se ut??

Jag har en skuld hos Gothia och nu är det två till som landat där. Jag väntade att ringa tills idag då jag tänkte att det är fredag, löning och sol. Då är dom på bra humör:). Har 2000:- kr avbetalning nu och önskade innerligt att månadskostnaden inte skulle behöva ökas så mycket..2500 Max 3000:- men kvinnan jag pratade med sa 4000:- och det gick inte att förhandla:/.. Det kommer bli tuffa månader framöver. Planen gäller tills april, sen ska det omförhandlas. Kan dom begära ännu högre månadskostnad sen eller hur brukar det se ut??
Beklagar att du inte fick igenom att betala mindre. Tror du har stora chanser att sänka beloppet efter april om du lyckas sköta dina betalningar. När jag haft tidsbegränsade avbetalningsplaner med Gothia så har de inte försökt höja efter att tiden gått ut. Har lyckats sänka belopp flera ggr. Men man måste be och böna och ibland hänger det på vem du pratar med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp