Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

skuld till SILEO som ligger hos kfm under utmätning

Hejsan! Det här blir mitt första inlägg på sidan, men jag har länge hängt här och läst era kloka råd. Så därför kanske ni kan hjälpa mig att reda ut vad som gäller och hur jag ska gå vidare. Har en skuld till SILEO som ligger hos kfm under utmätning, när jag i Dec loggade in på mina sidor för att se om skulden minskat så ser jag att dom har avslutat ärendet, men ingen info har nått mig, men dom får ju fortfarande pengar varje månad via utmätningen. Hur ska jag få rätsida på detta? Mvh

Dem har mest troligt sålt den vidare. De har en systerfirma som heter Legalis som tar över många av deras äldre fordringar.

Tack för ditt svar, men borde dom inte informera mig om att dom sålt den vidare? Kan alltså SILEO fortfarande stå som fordringsägare och ombud hos kfm även fast dom sålt skulden vidare? Bör jag kontakta kfm och förklara att SILEO har avslutat sitt ärende och att skulden där med tillhör någon annan? Eller ska jag bara ligga lågt? För betalningsmottagare för skulden är ju fortfarande SILEO.

Ja du borde ha fått ett brev. Det tog ett par veckor för mig att få det.
Maila Legalis och fråga. De är snabba på att svara (tror t.o.m det är samma personer som svarar som hos Sileo.)

Tusen tack för era svar! Att det finns så hjälpsamma människor. Tack från botten av mitt hjärta. Jag har inte fått något som helst brev i från varken SILEO eller legalis ang skulden. Har en fullmakt åt en konsult som försöker förhandla fram ett ackord med SILEO, men även han har inte fått någon som helst information ang varför skulden helt plötsligt är avslutad. Men ska kontakta dom för att se vad som har skett!

Var med om samma för några veckor sedan. Fick svar från Sileo att skulden nu ligget hos Legalis. Inte fått något brev om detta och Sileo står fortfarande som ägare till skulden på KF.

Okey, Hmm konstig att dom inte skickar ut brevet att dom övertagit skulden, en bekant som är jurist menade på att om
ingen underrättelse sker är inte överlåtelsen laglig. Vet dock inte hur man går vidare med detta, för nu får ju SILEO in pengar genom utmätningen varje månad men det kan ju inte bokas av mot någon skuld eftersom att det inte finns någon skuld hos dom i dagsläget, flyttar dom över pengarna till SILEO eller går dom upp i rök och försvinner ?

Okey, Hmm konstig att dom inte skickar ut brevet att dom övertagit skulden, en bekant som är jurist menade på att om
ingen underrättelse sker är inte överlåtelsen laglig. Vet dock inte hur man går vidare med detta, för nu får ju SILEO in pengar genom utmätningen varje månad men det kan ju inte bokas av mot någon skuld eftersom att det inte finns någon skuld hos dom i dagsläget, flyttar dom över pengarna till SILEO eller går dom upp i rök och försvinner ?
Ring dem så är ju detta löst på 10 min sen så slipper du tänka på det och lägga energi på det=)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp