Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld skickad från inkasso till KFM, hur långt tid till beslut?

Hej,
Jag har en skuld hos Intrum som jag delbetalat och fick i slutet av förra veckan reda på att de skickat den till kronofogden då jag inte betalat i tid. Har inte fått något meddelande från kronofogden om ärendet. Jag har inga anmärkningar idag och det är väldigt viktigt att det fortsätter vara så. Samtidigt har jag det egentligen väldigt tight den här månaden fram till 25:e. Så min fråga handlar om hur snabbt kronofogden handlägger ärenden och om det räcker med att jag betalar hela skulden den 25:e?

Hej,
Jag har en skuld hos Intrum som jag delbetalat och fick i slutet av förra veckan reda på att de skickat den till kronofogden då jag inte betalat i tid. Har inte fått något meddelande från kronofogden om ärendet. Jag har inga anmärkningar idag och det är väldigt viktigt att det fortsätter vara så. Samtidigt har jag det egentligen väldigt tight den här månaden fram till 25:e. Så min fråga handlar om hur snabbt kronofogden handlägger ärenden och om det räcker med att jag betalar hela skulden den 25:e?
Hej.
Ring till Intrum och förklara läget. Kanske de kan återkalla skulden från kronofogden.
Funkade för mig men det var för tre år sedan, vet inte om de blivit hårdare nu.

Ring till Intrum och förklara läget. Kanske de kan återkalla skulden från kronofogden.
Funkade för mig men det var för tre år sedan, vet inte om de blivit hårdare nu.
Hej, har redan gjort det och de sa att de inte har möjlighet att göra det.

Betala ursprungsfakturan till intrum så kommer dem dra tillbaka det

Hej,
Att Intrum inte återkallar ärendet är jag inte förvånad över. Dom kommer återkalla ärendet när du betalat allting kommer dom att säga. Eller om din skuld exempelvis skulle vara på 40000 skulle dom kunna återkalla om du betalar in 35000….
Vad är skulden på?
Betala vid 25:e, det kommer ju bli ett förelägganden oavsett vad. Alltså även om du betalar innan Kronofogden hinner skicka ut själva förläggandet till dig. Det lär bli ett föreläggande omkring 25:e dvs att du får på Kivra att Kronofogden fått in ditt ärende. Det brukar ta 1,5-2 veckor för Kronofogden att bearbeta inkomna ärenden. Men betala in vid 25:e bara som sagt, du får ingen betalningsanmärkning för att du får ett betalningsföreläggande.

Att Intrum inte återkallar ärendet är jag inte förvånad över. Dom kommer återkalla ärendet när du betalat allting kommer dom att säga. Eller om din skuld exempelvis skulle vara på 40000 skulle dom kunna återkalla om du betalar in 35000….
Vad är skulden på?
Betala vid 25:e, det kommer ju bli ett förelägganden oavsett vad. Alltså även om du betalar innan Kronofogden hinner skicka ut själva förläggandet till dig. Det lär bli ett föreläggande omkring 25:e dvs att du får på Kivra att Kronofogden fått in ditt ärende. Det brukar ta 1,5-2 veckor för Kronofogden att bearbeta inkomna ärenden. Men betala in vid 25:e bara som sagt, du får ingen betalningsanmärkning för att du får ett betalningsföreläggande.
Skulden är på 7k så inte så farligt, har inga problem att ta hela 25:e. Okej tack, det var så jag också uppfattade det och hoppades på. Antar att det dröjer åtminstone en vecka från att föreläggande kommer på Kivra tills att de meddelar utslag? Tänker om jag skulle få föreläggandet denna vecka.

Hej,
Mitt återkallade dem i vintras. Det var inga problem alls. Men du kan betala 25:e, den som ät hos kf. Det kommer inte hinna bli något

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp