Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld kronofogden

Jag fick beviljat förtidsåterbetalning av skatt för att betala av en skuld hos kronofogden, ringer i dag för att höra om den är bokförd som betald , nej säger damen jag pratar med. Tar kontakt med Skatteverket och de säger att utbetalningen gjordes den 24 mars och bokfördes den 28. Men varför ser då inte dom att betalningen är gjord?
Någon som har en idé om detta? Kan ju inte ringa kronofogden förren måndag.

Jag fick beviljat förtidsåterbetalning av skatt för att betala av en skuld hos kronofogden, ringer i dag för att höra om den är bokförd som betald , nej säger damen jag pratar med. Tar kontakt med Skatteverket och de säger att utbetalningen gjordes den 24 mars och bokfördes den 28. Men varför ser då inte dom att betalningen är gjord?
Någon som har en idé om detta? Kan ju inte ringa kronofogden förren måndag.
KFM verkar ha problem med sina IT-system, betalningar blir sent bokförda hos dem. Från min löneutmätning som betalas in till KFM på avlöningsdagen, så tar det mellan 10 dagar till över 3 veckor innan man kan se att KFM har registrerat betalningen.

Hur set du det Lize? Har precis fått löneutmätning å undrar ju var man kan se vem som fått vad osv?

Kan ta ett par veckor

Hur set du det Lize? Har precis fått löneutmätning å undrar ju var man kan se vem som fått vad osv?
En del skulder ligger hos Svea och Intrum och där kan man logga in och kolla på sina skulder, går in och kollar ett par gånger i veckan. Sedan så registreras skuldsaldo hos KFM varje vecka hos bl a UC, Bisnode (minupplysning.se) och Ratsit, så där ser man det totala skuldsaldot. Tyvärr finns det inget bra sätt att kolla allt kontinuerligt, man får ringa till KFM och begära ut en skuldförteckning som skickas hem via brev. Jag önskar att de haft "Mina sidor" på KFM, så att man hade haft bättre koll.

Jag följer mitt skuldsaldo via appen Tink. Rätt bra app fast man ser ju inte vad som gått till vilken skuld.

Håller med att tar en lång tid innan man ser nåt hos bolagen. Sedan finns det också dom som man inte kan logga in på som Sileo Kapital , Gothia , Min Räkning säkert flera. Tycker att det är dumt då jag vill hålla kolla på att det dras från min skuld.Tycker också att man skulle ha kunnat logga in på KF och se att skulderna försvinner där.Det är så otroligt mycket mygel mellan alla inkassobolag som köper upp skulderna här där. Många skriver också bara ett ärende nr så man vet inte vad det är för skuld. Har nu efter allt strul börjat få någon koll på vad det är man har.Även om vi måste ha tagit ett beslut att skicka det vidare till KF så vill jag ändå ha lite försvinner eftersom. Om man inte kan komma in på nåt inkassobolag hur vet jag då att det försvinner där, bolaget kan lika gärna lägga på mer än vad det ska vara. Jag som lyckades betala bort 12 st för över 150000 kr innan det inte gick mer....

Är hos kronofogden det inte är registrerat, är nu orolig eftersom jag kommer att få tillbaka mera på skatten nu till veckan , att pengar dras till mina skulder igen....
Hade varit katastrof då jag behöver dom pengarna till annat.....

KFM verkar ha problem med sina IT-system, betalningar blir sent bokförda hos dem. Från min löneutmätning som betalas in till KFM på avlöningsdagen, så tar det mellan 10 dagar till över 3 veckor innan man kan se att KFM har registrerat betalningen.
Det har dem haft i minst ett år nu. Det är nog bara en bekväm ursäkt att använda.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp