Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld hos kronofogden, arv på väg in, hur få dem att vänta med ev utmätning

Om jag inte har helt fel så kan personer som fortfarande lever upplåta ett testamente där man önskar att arvet inte ska vara överlåtbart ,då kan arvet inte utmätas av kronofogden. Rekommendation är därför att man upprättar ett testamente innehållandes ett överlåtelseförbehåll.
Tror Lasseman har koll på detta så jag inte är helt ute och cyklar.
Det tycker jag låter mycket konstigt att det skulle vara giltigt om du har skulder hos kfm.

Om jag inte har helt fel så kan personer som fortfarande lever upplåta ett testamente där man önskar att arvet inte ska vara överlåtbart ,då kan arvet inte utmätas av kronofogden. Rekommendation är därför att man upprättar ett testamente innehållandes ett överlåtelseförbehåll.

Vissa typer av egendomar går att göra så med. Aldrig sett eller hört att ett helt dödsbo skyddats så.
Vet däremot att folk blivit av med skuldsanering pga undvikit att ta emot arv på ett eller annat sätt.

Men nu gällde det ju skuldsanering vilket inte är utmätning. Ompröva när pengarna från arvet finns tillgängliga tänker jag. Innan har man ju inte fått en ökad betalförmåga eftersom pengarna inte är tillgängliga.

Men nu gällde det ju skuldsanering vilket inte är utmätning. Ompröva när pengarna från arvet finns tillgängliga tänker jag. Innan har man ju inte fått en ökad betalförmåga eftersom pengarna inte är tillgängliga.
Jag vet. Det jag skrev var bara en upplysning hur man kan göra när det gäller arv om man inte vill att pengarna ska försvinna pga skulder.

Vissa typer av egendomar går att göra så med. Aldrig sett eller hört att ett helt dödsbo skyddats så.
Vet däremot att folk blivit av med skuldsanering pga undvikit att ta emot arv på ett eller annat sätt.
Jag kanske har helt fel men har för mig att jag hört om detta tidigare.

Har funderat på om det är så man ska göra, innan arvskifte sker tillhör ju allt dödsboet och är inte lätt att omförhandla i det läget

Och jag vet en som blev av med skuldsaneringen pga mottagande av arv, men hen får skylla sig själv, valde att mörka.

Och jag vet en som blev av med skuldsaneringen pga mottagande av arv, men hen får skylla sig själv, valde att mörka.
Och blåste arvspengarna och har skulderna kvar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp