Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld hos kfm

Antingen missade man att avsluta utredning eller så har man saker kvar att kolla på när det gäller dig.

Finns inga fler konton med pengar, däremot några tusen i nåt pensionssparande jag startade för många år sen. (Och det var även många år sedan jag betalade in nåt på den)

Nu är jag i fasen att jag bara vill att allt ska bli klart och jag kan landa i det nya livet med löneutmätning.

Kan vara det sparandet man väntar på uppgifter kring då

Ja, i år.
Maken hade i höstas och där tog det 4 arbetsdagar innan förfrågan om inkomst kom. Även där var utredning av tillgångar gjord samma dag som förfrågan om inkomst kom.
Från att han lämnade in inkomst till beslut på löeutmätning var 3 dagar.
Han fick rapport samtidigt om konton som kollats.
Jag har inte fått det än. Jag har dock fått pengar utmätta från ett konto, vet inte om det är därför det tar längre tid för min. Inga andra tillgångar.
Ja okej då vet jag.
Då lär det gå fort för mig också om jag ej kan betala hela skulden i sin helhet. Man kan liksom inte köpa sig några veckor ens.
Har du tagit kontakt med handläggare i det här fallet om det återstår ej mindre skuld?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp