Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld hos fogden, gåva till mitt barn??

Hej har förbehållsbelopp och skuld till fogden va gör man om mitt barns farmor vill ge pengar till ny dator till min son?

Hej har förbehållsbelopp och skuld till fogden va gör man om mitt barns farmor vill ge pengar till ny dator till min son?
Lättast är om farmor betalar bara i butiken.
Den ska det mycket till för att dem dra pengarna ifrån dig om du får dem överförda då har du väldigt otur!
Men för att vara 100% så för över pengar precis innan köpet eller be farmor följaed och betala

tack för svaret, problemet är farmor bor 150 mil bort, jag menar om jag köper något dyrt ser kf det på kontot det och utmäter det från mig även fast det är min sons?

tack för svaret, problemet är farmor bor 150 mil bort, jag menar om jag köper något dyrt ser kf det på kontot det och utmäter det från mig även fast det är min sons?
Då måste en djupare utredning göras.
Är sonen under 16 eller 18, minns inte just nu anses han inte kunna äga något

Sonen har inte eget bankkonto och bankkort ? Han kanske är liten och inte har det än . Min 12 åriga dotter har eget konto och kort . Tänkte isåfall kan hon ju föra över pengarna till din son .

Nuförtiden kan man få eget bankkort och konto fr 11 år, i alla fall hos Swedbank men det är säkert samma i alla banker.

Nuförtiden kan man få eget bankkort och konto fr 11 år, i alla fall hos Swedbank men det är säkert samma i alla banker.
Min son på 9 har ett eget P.F.C. kort. Men då krävs det ju att föräldrarna har ett P.F.C. som är kopplat och som pengarna förs över ifrån.

Sonen 0 år gammal har konto hos både Nordea och Swedbank. Dottern 8 år har både konto och kort. Enkelt fixat! Så farmor kan föra över direkt till din son men du måste ordna ett konto+kort. Hos Nordea måste föräldrarna vara kunder, det går att lösa allt hemifrån.

detta är en ickefråga då du får ha ett prisbasbelopp sparat (över 48k.) inte ska din son få en dator värd över 50k heller....

detta är en ickefråga då du får ha ett prisbasbelopp sparat (över 48k.) inte ska din son få en dator värd över 50k heller....
Får man verkligen ha det om man lever på förbehållsbelopp? Tänker att isåfall finns det ju pengar att betala av sina skulder med. Har själv aldrig haft något förbehållsbelopp så är inte insatt i det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp