Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld gått till kronofogden från sergel inkasso

Hej,
Hade en skuld hos sergel inkasso som gick till kronofogden som jag betalade hela beloppet direkt när den kom dit.

Fick alltså på Kivra från KFM ”Delgivning i förläggande i mål…” vad gör jag nu? Har aldrig gått vidare något till kronofogden så har ingen erfarenhet av det.

Har ju betalat det som sagt direkt till Sergel inkasso, men när jag går in på Kronofogden finns det ju ett brev jag ska ”acceptera” att jag tagit emot det? Ska jag göra det? Får jag en betalningsanmärkning fast jag betalade det direkt? Kan någon bara säga vad jag ska göra för att det ska bli rätt… Tusen tack!

Hej,
Hade en skuld hos sergel inkasso som gick till kronofogden som jag betalade hela beloppet direkt när den kom dit.

Fick alltså på Kivra från KFM ”Delgivning i förläggande i mål…” vad gör jag nu? Har aldrig gått vidare något till kronofogden så har ingen erfarenhet av det.

Har ju betalat det som sagt direkt till Sergel inkasso, men när jag går in på Kronofogden finns det ju ett brev jag ska ”acceptera” att jag tagit emot det? Ska jag göra det? Får jag en betalningsanmärkning fast jag betalade det direkt? Kan någon bara säga vad jag ska göra för att det ska bli rätt… Tusen tack!
Du får acceptera delgivningen, sen "bestrida" och säga att den är betald.

Så jag ska alltså svara att jag tagit emot brevet, och sedan bestrida? Hur gör jag det?

Du får all den infon på KFM i brevet.

Om du har betalat HELA skulden och delgivningsbrevet och din betalning har gått om varandra så behöver du inte bry dig om delgivningen.
Men däremot får du gärna ringa Sergel inkasso ca 5 dagar efter att du betalat och kolla med dem att kf har meddelat dem om att du har betalat.
Ibland hinner det tillkomma ränta innan man hinner betala, även om det handlar om 30 kr så kommer de vilja ha pengarna, så bäst att kolla med Sergel.

Tack! Ringde KFM för en stund sen och allt var lugnt och behövde inte göra något då sergel hade dragit tillbaka det då det är betalt

Tack! Ringde KFM för en stund sen och allt var lugnt och behövde inte göra något då sergel hade dragit tillbaka det då det är betalt
Härlig känsla när man inte behöver oroa sig för betalningsanmärkning... för den här gången ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp