Har du ringt dom? Vi skulle kunna skriva vad som helst om Gothia, men det är ju trots allt dom som har makten och slutordet över ditt ärende. Ring dom och beskriv läget helt enkelt. Förklara din situation och vad som hade passat dig bäst att lösa skulden på. Det kommer att gå bra!Hur är det med Gothia?
Jag har aldrig haft problem med Gothia. Dom brukar dra tillbaks från KF om du betalar in liteHur är det med Gothia?
Om man betalar skulden, är den ändå kvar sen?Inte om du lyckas förhålla dig till en eventuell avbetalningsplan. Skickas skulden till kronofogdemyndigheten för utmätning kommer den att synas som skuldsaldo, vilket i sin tur räknas som en anmärkning.
Skuldsaldo finns kvar under 24 månader om jag inte minns fel. Under perioden du har löneutmätning finns risken att dom gör ytterligare registerkoll. Skulle en sådan ske registreras en sådan som en anmärkning. Den finns kvar under 3 år.Om man betalar skulden, är den ändå kvar sen?
Skuldsaldo finns kvar under 24 månader om jag inte minns fel. Under perioden du har löneutmätning finns risken att dom gör ytterligare registerkoll. Skulle en sådan ske registreras en sådan som en anmärkning. Den finns kvar under 3 år.