Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld fastställd i dom

Om man får en skuld fastställd i dom, vad finns det för nackdelar förutom att man hamnar i Lexbase?

Om man får en skuld fastställd i dom, vad finns det för nackdelar förutom att man hamnar i Lexbase?
Inga mer, förutom lexbase och att de lägger på 1000-3000 kr på skulden för juridiska utgifter. (Ett företag tog 23,450 kr för för juridiska utgifter mig för samma som de andra som krävde 2500-3000 kr) När skulden är fastställd gör man upp om en betalplan med företaget. Men om man sen inte håller den och skulden skickas till KF. Då är skulden redan fastställd och då blir de utmätning

Går alla med på en avbetalningsplan efter dom?

Ok blir det betalningsanmärkning då?

Inte om du lyckas förhålla dig till en eventuell avbetalningsplan. Skickas skulden till kronofogdemyndigheten för utmätning kommer den att synas som skuldsaldo, vilket i sin tur räknas som en anmärkning.

Går alla med på en avbetalningsplan efter dom?
De flesta går med på avbetalningsplan. Jag har inte stött på någon som inte gått med på avbetalningsplan. Jag har gått igenom detta med 8 förtag sen i april. Men när du får svara muntligen till tingsrätten så skriv att du erkänner skulden helt och att du önskar en avbetalningsplan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp