Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld att betala

Har du 10k mer än sambon så kommer du förbehållas pengar för mer än halva boendet.
Summa summario är då att jag ska stå för mer än halva hyran men jag får mindre pengar till hyran då mitt förbehållsbelopp blir mindre som sambo kontra ensamboende.

Summa summario är då att jag ska stå för mer än halva hyran men jag får mindre pengar till hyran då mitt förbehållsbelopp blir mindre som sambo kontra ensamboende.

Nej det du förbehålls för hyran blir mer än hälften. Normalbeloppet "existensminimum" är 7700något i stället för 4800 något när du är sambo, men det proportioneras också, så du kan nog få behålla mer.

Nej det du förbehålls för hyran blir mer än hälften. Normalbeloppet "existensminimum" är 7700något i stället för 4800 något när du är sambo, men det proportioneras också, så du kan nog få behålla mer.
Okej.
Det lät bättre.

Liten uppdatering från min sida . Senaste 1-2 månaderna har varit mer än hemska. Har aldrig mått så dåligt, förlamande ångest. Har inte ens klarat att skriva här, men läst en del. Tack. Vet inte varför, men väntan på beslut om löneutmätning blev extrem jobbig. Det som hjälpte mycket var när jag hade pratat med kronofogden, jag har nog kronofogden snällaste handläggare, så himla förstående. Tänk att jag har varit så rädd för kronofogden. Men summa summarum igår fick jag beslut om löneutmätning och jag kommer inte vara rik, men lättnaden går inte att beskriva. Jag kan andas igen. Vem skulle tro att ett beslut från kronofogden skulle ge en sådan lättnad? Jag har fortfarande en lång resa, en lång berg och dalbana, framför mig, men just idag känner jag att det kommer att gå. Kram till er alla.

Liten uppdatering från min sida . Senaste 1-2 månaderna har varit mer än hemska. Har aldrig mått så dåligt, förlamande ångest. Har inte ens klarat att skriva här, men läst en del. Tack. Vet inte varför, men väntan på beslut om löneutmätning blev extrem jobbig. Det som hjälpte mycket var när jag hade pratat med kronofogden, jag har nog kronofogden snällaste handläggare, så himla förstående. Tänk att jag har varit så rädd för kronofogden. Men summa summarum igår fick jag beslut om löneutmätning och jag kommer inte vara rik, men lättnaden går inte att beskriva. Jag kan andas igen. Vem skulle tro att ett beslut från kronofogden skulle ge en sådan lättnad? Jag har fortfarande en lång resa, en lång berg och dalbana, framför mig, men just idag känner jag att det kommer att gå. Kram till er alla.

Ja Du @Panik2018 vi är många som dessvärre kan relatera till Din berättelse om måendet, paniken, sorgen, ångesten - ALLT ! Ett kaos inom som man i perioder tror är en övermäktigt att hantera... Att man bara vill gå och lägga sig och dra täcket över sig och stanna där tills man vaknar upp från mardrömmen... men någonstans, djupt inom en, så finner man likväl en styrka och hanterar det ! Någon uttryckte det väldans bra här när jag mådde som sämst...man får försöka "ställa sig vid sidan om" och agera som en zombie... så gjorde jag och jag tog kontroll över situationen. Mitt sätt att hantera allt var genom att maniskt öppna ALLA brev (vilket jag förvisso alltid har gjort), maniskt läsa igenom ALLT som framgick av brevet... Jag fixade en STOR pärm med register och förde in ALL dokumentation gällande skulderna i den.
Idag har även jag löneutmätning... Visst är det sorgligt, men samtidigt en lättnad...för så som jag levde mina sista år innan jag tvingades se mig besegrad och släppte allt till KF, så önskar jag inte ens min värsta fiende.... :(

Vad säger Din handläggare om Dina skulder...kommer dessa kunna slutregleras via löneutmätningen? Hur mycket ska Du betala till KF varje månad...

Jag önskar Dig all LYCKA TILL... hang in there - stay strong :)

Tack Kimsan72. Zombie är precis vad jag har varit senaste tiden: Arbetat, kommit hem, lagat mat och långa skogspromenader som har tagit udden av ångesten. Och som du fullständig manisk med min tragisk tjocka 'lånepärm' och delgivningar som jag skickar åter direkt.

Jag skall betala ca. 9000 kr till kronofogden, har 2 barn.

Jo, handläggaren frågade om skuldsanering. Hon så direkt att detta kommer jag inte klara med löneutmätning. Hon har skickat hem info och ansökan. Hon sa att en del av mina skulder är gamla. Jag funderar på att söka, men är lite rädd. Jag har också nya skulder som tillkom i kaoset innan jag släppte alla mina skulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp