Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld att betala

ÅNGEST PÅSLAGET = ENORMT !
Idag är sista dagen för mig att reglera min första ”skuld att betala” till KF !

Har sovit som en kratta inatt, drömt mardrömmar och vaknat flera ggr helt kallsvettig...

Imorgon är jag kastad till vargarna - imorgon påbörjar KF sitt ”snokande” efter eventuella tillgångar....på konton, etc! Vilken dag som helst kommer min arbetsgivare kontaktas...

Sååå fruktansvärt förnedrande ! Tårarna rinner... All min självrespekt har runnit av mig... Kvar är ett urlakat skal inte ens värd namnet... Här & nu vill ja bara försvinna ! :(

Hur fasiken ska ja mäkta med detta - hur överlever jag? Mitt forna jag existerar inte längre... Mitt självförtroende är kört i botten...
Hej Kimsan72, skickar en stor kram genom cyperspace. Jag förstår precis och inom några veckor kommer jag att befinna mig just där du är nu och jag kommer att känna precis likadant...vi får gå igenom dessa dagar där det allt känns hopplöst, även tillåta oss att vara ledsna, men jag vet att både du och jag och alla andra underbara på detta forumet kommer att klara oss...Själv hoppas jag på att ångesten går ned när beslutet om löneutmätning kommer. När det gäller dina arbetskompisar så är jag också säker på att det är andra som har eller har haft löneutmätning och även om de inte har så sk.. i dem;). De kommer inte att veta att du har löneutmätning och det gör inte dig till en sämre människa.

Nu, mina vänner, har jag haft mitt första samtal med KF. Lär heller inte bli mitt sista... dessvärre :(

...men likväl, så var det ett BRA samtal. Själv betedde jag mig som värsta patteglytten och lipade omvartannat, men en underbarare handläggare får man leta efter... Saklig, lugn, empatiskt och oerhört trevlig är de ord som kan sammanfatta samtalet!!!

Hon kom med frågor om hur ja tänker framåt, hon kom med råd. Hon kunde även se att jag prompt skickat in tidigare utskickade delgivningar och att dom faktiskt var beklämda över Postnord situationen!

Hon lugnade mig oerhört ! Jag nästan kramade om henne genom luren!

TACK för en otroligt fin första kontakt med KF !

Nu, mina vänner, har jag haft mitt första samtal med KF. Lär heller inte bli mitt sista... dessvärre :(

...men likväl, så var det ett BRA samtal. Själv betedde jag mig som värsta patteglytten och lipade omvartannat, men en underbarare handläggare får man leta efter... Saklig, lugn, empatiskt och oerhört trevlig är de ord som kan sammanfatta samtalet!!!

Hon kom med frågor om hur ja tänker framåt, hon kom med råd. Hon kunde även se att jag prompt skickat in tidigare utskickade delgivningar och att dom faktiskt var beklämda över Postnord situationen!

Min erfarenhet är densamma. De handläggare jag haft kontakt med har varit förstående, vänliga och professionella.

Åhhhh, det låter underbart och det var nog exakt vad du behövde.
Vad var det för råd hon gav ?

Min erfarenhet är densamma. De handläggare jag haft kontakt med har varit förstående, vänliga och professionella.
Kommer ni ihåg min noja över att skicka kvittona per post Släppallt och Kimsan ?
När jag ringde in mitt första kvitto med argumentet att jag inte litar på posten och ni sa det var lugnt. Min känsla var inte helt fel. -:)

Jag har också bara positiva erfarenheter att prata med dem på KFM, det hjälper när hjärnspökena är som värst :)

Åhhhh, det låter underbart och det var nog exakt vad du behövde.
Vad var det för råd hon gav ?

Hon ställde en massa frågor om vad som hade hänt? Ungefär hur stora skulderna var, att jag skulle försöka förhandla med lånegivarnq om fryst alt sänka räntor efter dom hade landat hos KF, hon frågade om min familje situation och det var väll då det som mest brast för mig med tanke på min dotters dömande. :(

Flera ggr nämnde hon skuldsanering! Ja sa att jag måste landa i allt först, att ja måste förstå vidden av hela situationen. Att ja inte kände jag var värd en skuldsanering med tanke på just varför skulderna inledningsvis uppkommit...

Undrar just om hon antecknade allt jag berättade ?? Hon ville även ha mitt telefonnummer...

Det låter kanske märkligt med tanke på omständigheterna, men som sagt, ett SKÖNT samtal !

Hon ställde en massa frågor om vad som hade hänt? Ungefär hur stora skulderna var, att jag skulle försöka förhandla med lånegivarnq om fryst alt sänka räntor efter dom hade landat hos KF, hon frågade om min familje situation och det var väll då det som mest brast för mig med tanke på min dotters dömande. :(

Flera ggr nämnde hon skuldsanering! Ja sa att jag måste landa i allt först, att ja måste förstå vidden av hela situationen. Att ja inte kände jag var värd en skuldsanering med tanke på just varför skulderna inledningsvis uppkommit...

Undrar just om hon antecknade allt jag berättade ?? Hon ville även ha mitt telefonnummer...

Det låter kanske märkligt med tanke på omständigheterna, men som sagt, ett SKÖNT samtal !
Ett argument som används till beviljande av skuldsanering är att man samarbetar med KFM och kanske det du sagt och uttryckte idag blir en fördel längre fram.

Ett argument som används till beviljande av skuldsanering är att man samarbetar med KFM och kanske det du sagt och uttryckte idag blir en fördel längre fram.

Faktum är att hon poängterade just det Du säger, dels att hon kunde se att jag varit snabb med att skicka in tidigare utskickade delgivningar och dels att jag själv ringde dom ! Att jag samarbetade, helt enkelt ! :)

Förstod inte riktigt vad hon menade då jag inget hellre vill, men enl henne, så var det LÅNGT IFRÅN ALLA, som vill just samarbeta... wow ! :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp