Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld att betala

Jobbar själv i vården och vet vilken brist det är på personal och tro mig, jag vet att det finns såna som inget kan och inte heller vet vad sunt förnuft är. MEN det finns massor med yngre förmågor därute som skulle passa ypperligt inom vården. Däremot vill dagens ungdomar jobba så lite som möjligt och tjäna så mycket som möjligt...

Som jag SKREV, så har min dotter ett arbete ! Det inbringar förvisso än så länge inte en stor inkomst, men likväl...

De flesta av min dotters vänner har precis som min dotter gått Samhälls vetenskaplig linje och genom den, så blir man ingenting utan den kräver fortsatta studier, så JAAAAAAA, ungdomarna få ta de jobb som möjligtvis finns.

(Men) Ni lever inte i MALMÖ som har Sveriges högsta arbetslöshet och hemlöshet ! Där staden fortfarande köper bostadsrätter till nyanlända och hemlösa just för att det är svårt att få en bostad!!
Bor inte så långt från Malmö själv sedu...

Jobbar själv i vården och vet vilken brist det är på personal och tro mig, jag vet att det finns såna som inget kan och inte heller vet vad sunt förnuft är. MEN det finns massor med yngre förmågor därute som skulle passa ypperligt inom vården. Däremot vill dagens ungdomar jobba så lite som möjligt och tjäna så mycket som möjligt...

Herre jösses ! Då lever inte vi i samma verklighet, för så uppfattar inte jag de ungdomar som jag träffar ! :(
Men Du pratar förmodligen om Dina egna barn ?!?!

Kan dock syrligt konstatera att i Malmö får Du endast arbeta i 6 månader inom vården utan utbildning ! Sen får Du antingen sätta Dig i skolbänken för att bli undersköterska el söka Dig någon annanstans.
Jag skulle dock aldrig någonsin uppmuntra någon till arbete inom vården med den urusla lön och många ggr dåliga arbetsförhållanden !
Gärna ett temporärt arbete inom vården, men inte långsiktigt !

Och om Du nu bor sååå nära Malmö som Du låter påskina, så bör Du oxå veta hur situationen ser ut med Sveriges högsta arbetslöshet och bostadskris !
Jag arbetar själv inom fastighetsbranschen - jag vet !

Herre jösses ! Då lever inte vi i samma verklighet, för så uppfattar inte jag de ungdomar som jag träffar ! :(
Men Du pratar förmodligen om Dina egna barn ?!?!

Kan dock syrligt konstatera att i Malmö får Du endast arbeta i 6 månader inom vården utan utbildning ! Sen får Du antingen sätta Dig i skolbänken för att bli undersköterska el söka Dig någon annanstans.
Jag skulle dock aldrig någonsin uppmuntra någon till arbete inom vården med den urusla lön och många ggr dåliga arbetsförhållanden !
Gärna ett temporärt arbete inom vården, men inte långsiktigt !

Och om Du nu bor sååå nära Malmö som Du låter påskina, så bör Du oxå veta hur situationen ser ut med Sveriges högsta arbetslöshet och bostadskris !
Jag arbetar själv inom fastighetsbranschen - jag vet !
Jag har ett barn som har haft extrajobb sen hon var 15, hon har helt enkelt fått jobba ihop till det hon vill ha så nä inget bortskämt barn här inte!
Och ja, verklighetsuppfattningen är väldigt olika ;-)

Jag har ett barn som har haft extrajobb sen hon var 15, hon har helt enkelt fått jobba ihop till det hon vill ha så nä inget bortskämt barn här inte!

SPOT ON !!
Min dotter har oxå haft turen att sommarjobba med allt från att plocka jordgubbar och rensa betor till jobb inom restaurang där hon idag fortsatt arbetar inom, men jaaaa, jag hoppas att hon snart sätter sig i skolbänken igen och utbildar sig till det hon verkligen vill och där hon kan tjäna pengar i större utsträckning !

SPOT ON !!
Min dotter har oxå haft turen att sommarjobba med allt från att plocka jordgubbar och rensa betor till jobb inom restaurang där hon idag fortsatt arbetar inom, men jaaaa, jag hoppas att hon snart sätter sig i skolbänken igen och utbildar sig till det hon verkligen vill och där hon kan tjäna pengar i större utsträckning !

Det krävs engagerad personal inom vården - inte folk som tvingas dit pga att dom inte kan få annat jobb ! Vem mår bra då & vem blir mest lidande av det?

Det krävs engagerad personal inom vården - inte folk som tvingas dit pga att dom inte kan få annat jobb ! Vem mår bra då & vem blir mest lidande av det?

Det blir fel för alla. Visst, finns många med naturligt vårdande i sig som kan göra det grundläggande utan utbildning. Men majoriteten är tyvärr stolpskott utan sunt förnuft. Är själv i vården och har mött många vårdbiträden och undersköterskor! som tror att.... supp ger man med ett glas vatten. vagitorier "genom huden" osv osv osv. Vården är inte en slasktratt. Sen är det desperat brist på folk och okunniga chefer som gör att människor anställs som inte har där att göra = lidande för såväl den anställde som för patienten i värsta fall.

Det blir fel för alla. Visst, finns många med naturligt vårdande i sig som kan göra det grundläggande utan utbildning. Men majoriteten är tyvärr stolpskott utan sunt förnuft. Är själv i vården och har mött många vårdbiträden och undersköterskor! som tror att.... supp ger man med ett glas vatten. vagitorier "genom huden" osv osv osv. Vården är inte en slasktratt. Sen är det desperat brist på folk och okunniga chefer som gör att människor anställs som inte har där att göra = lidande för såväl den anställde som för patienten i värsta fall.

Här talas det i klartext !! Me like :)
Hellre ingen vårdare alls än någon som inte vill vara där !
Tro tusan att dagens ungdomar inte vill jobba inom vare sig hemtjänsten eller som under sköterska med den urusla lön som utbetalas. Höj status och lön, så kanske ungdomarna vill dit ! :)
Det är inte heller ungdomarnas fel att dom har växt upp i en materialistisk era!
Nu vill dom (många) ha arbeten där man tjänar pengar. Inget konstigt!

Så bra att din dotter jobbar och i vården där det behövs personal.
Det är även bra att hon inte är bortskämd men det vore ju svårt att skämma bort henne då du har löneutmätning och din man skuldsanering om jag inte missminner mig ?
Lite tråkig attityd mellan raderna tycker jag, vi är väl här för att stötta varandra ?

Så bra att din dotter jobbar och i vården där det behövs personal.
Det är även bra att hon inte är bortskämd men det vore ju svårt att skämma bort henne då du har löneutmätning och din man skuldsanering om jag inte missminner mig ?
Lite tråkig attityd mellan raderna tycker jag, vi är väl här för att stötta varandra ?
Jag har haft löneutmätning ca 18 mån, min dotter har inte ens bott hemma under denna tiden. Tråkig attityd? Jag ville från början bara påskina att det finns jobb om man vill. Men tycker man inte som vissa andra ska man va tyst uppenbarligen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp