Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld att betala

Dom är barn så länge dom går gymnasiet, dock max till dom fyller 21.
Det bör dom göra, du har ju ingen försörjningsplikt längre.

Precis, men ingen normalt funtad förälder ”kickar” ju ut sina barn innan dom e självförsörjande och därefter kan få egen bostad... Det är ej heller alla ungdomar förunnat att få arbete direkt efter färdig gymnasieutbildning! :(

Precis, men ingen normalt funtad förälder ”kickar” ju ut sina barn innan dom e självförsörjande och därefter kan få egen bostad... Det är ej heller alla ungdomar förunnat att få arbete direkt efter färdig gymnasieutbildning! :(

Nej så är det, men samtidigt kanske inte borgenärerna vill eller ska behöva vänta längre på betalning för att man väljer att ha en gratis inneboende :)

Dom är barn så länge dom går gymnasiet, dock max till dom fyller 21.
Det bör dom göra, du har ju ingen försörjningsplikt längre.
Om de ej har någon inkomst/jobb så får man ändå hyresreduktion menar du ?

Jag såg det men jag menar såklart att man får visa att det inte finns någon inkomst.

samtidigt kanske inte borgenärerna vill eller ska behöva vänta längre på betalning för att man väljer att ha en gratis inneboende :)

Det jag inte förstår är om det inte finns nån inkomst direkt efter gymnasiet då blir det reducering på hyran direkt?!?! ....liksom ”no mercy”....

Det jag inte förstår är om det inte finns nån inkomst direkt efter gymnasiet då blir det reducering på hyran direkt?!?! ....liksom ”no mercy”....

Hur länge ska borgenärerna få mindre betalt pga att man har vuxna hemmaboende barn som inte betalar för sin bostad?

Nej så är det, men samtidigt kanske inte borgenärerna vill eller ska behöva vänta längre på betalning för att man väljer att ha en gratis inneboende :)

OMG... de där va allt litta kaxigt sagt ;) , men att Du inte drämde till mig med mina egna ord: ”typ ingen normalt funtad person sätter sig heller i den ekonomiska härva som Du har gjort...” ;) får ja väll vara tacksam över !
Den där delen av självförakt hanterar ja redan så de räcker & blir över :(

(Men) likväl, så pratar vi inte om någon 25-åring...utan om en nyligen uteximinerad 19-årig gymnasie student :) Have som mercy for cryin’ out loud :)

Senast ändrad:

Jag har aldrig behövt ha med våra statliga verk att göra tidigare, men de räcker ju att lyssna på nyheterna, läsa tidningarna, etc, så blir man tydligt varse om diktaturen with in, stelbentheten, inga nyanser - bara svart eller vitt... Listan kan göras lång :(

Sen får vi, i vår ”delikata” situation ”köpa läget” mot bakgrund av den situation vi själva har försatt oss i... :)
Långt värre är det för de stackars sjuka som är i klorna på t.ex Försäkringskassan... :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp