- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Hur lång tid har man på sig att uppge inkomst osv ?
14 dagar är standard.
Hur lång tid har man på sig att uppge inkomst osv ?
Tack Lasseman.14 dagar är standard.
Aktuell hyra, sen maila eller ringa in med ny hyra skulle jag säga är mest rätt.
Det räcker med svar från jobbet men beslut tas inte innan tiden du har på dig att svara gått ut, om intr svar kommer innan då.

Ja tackar för svar !
Om du hade vandrat i mina skor, hur hade du hanterat följande scenario:
Jag har idag skattejämkning om 20%. Bör jag avsluta jämkningen nu per 1:a augusti, då risken annars är överhängande att jag istället får kvarskatt då jag ej har fullföljt mina åtaganden med dess horribla räntesatser?
Visst stämmer det att den summa jag månatligen får pga ”körda mil i tjänsten” ej skall/får utmätas då de inte ingår i begreppet ”lön”????

Jag skulle få skavsår. Du har nog mindre fötter än mig
Jag skulle avsluta jämkningen
Den skattefria milersättningen ska inte utmätas vad jag minns.. är så sällan man ser anteckningar om sånt där att man får läsa på varje gång.

Jag skulle få skavsår. Du har nog mindre fötter än mig
Jag skulle avsluta jämkningen
Den skattefria milersättningen ska inte utmätas vad jag minns.. är så sällan man ser anteckningar om sånt där att man får läsa på varje gång.
Ps. Jag noterade först nu att du anger den ”skattefria” milersättningen enkom? Vad med den del av milersättningen som jag skattar för? Kan den då utmätas ?!
Är som sagt osäker men det tror jag. Det ena är en kostnadsersättning det andra en förmån, men du får nog ringa in och höra när du får din redogörelse

Wow... hur kan det betraktas som en förmån ?! Den skattefria delen avser bensinkostnaden för de körda milen medans den skattepliktiga delen skall bland annat avse allt annat som körning av bilen medför, såsom slitage samt värdepåverkan på bilen, etc...
Jag har dock förståelse för att Du inte kan dessa regler utantill...alltså hur Ni behandlar detta menar jag![]()
De flesta bilarna drar väl inte bränsle för 18.50 per mil..?