Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld att betala

Aktuell hyra, sen maila eller ringa in med ny hyra skulle jag säga är mest rätt.

Det räcker med svar från jobbet men beslut tas inte innan tiden du har på dig att svara gått ut, om intr svar kommer innan då.

Ja tackar för svar ! :)
Om du hade vandrat i mina skor, hur hade du hanterat följande scenario:
Jag har idag skattejämkning om 20%. Bör jag avsluta jämkningen nu per 1:a augusti, då risken annars är överhängande att jag istället får kvarskatt då jag ej har fullföljt mina åtaganden med dess horribla räntesatser?

Visst stämmer det att den summa jag månatligen får pga ”körda mil i tjänsten” ej skall/får utmätas då de inte ingår i begreppet ”lön”????

Senast ändrad:
Ja tackar för svar ! :)
Om du hade vandrat i mina skor, hur hade du hanterat följande scenario:
Jag har idag skattejämkning om 20%. Bör jag avsluta jämkningen nu per 1:a augusti, då risken annars är överhängande att jag istället får kvarskatt då jag ej har fullföljt mina åtaganden med dess horribla räntesatser?

Visst stämmer det att den summa jag månatligen får pga ”körda mil i tjänsten” ej skall/får utmätas då de inte ingår i begreppet ”lön”????

Jag skulle få skavsår. Du har nog mindre fötter än mig :)
Jag skulle avsluta jämkningen
Den skattefria milersättningen ska inte utmätas vad jag minns.. är så sällan man ser anteckningar om sånt där att man får läsa på varje gång.

Den skattefria milersättningen ska inte utmätas vad jag minns.. är så sällan man ser anteckningar om sånt där att man får läsa på varje gång.

Hahaha ja så e de nog ;)
Mmm, den första frågan var ju rätt självklar, så förstår inte ens varför ja ställde den, men den andra frågan är ja lite orolig över hur lönekontoret kommer hantera... :(
Jag har ju en leasing bil (kostar mig 1999kr/mån). Tack vare att ja kör rätt mycket i tjänsten, så betalar bilen sig självt med just milersättningen och mer därtill!
(Men) får jag inte behålla milersättningen, så kommer de bli tufft för mig... :(

Ps. Jag noterade först nu att du anger den ”skattefria” milersättningen enkom? Vad med den del av milersättningen som jag skattar för? Kan den då utmätas ?!

Ps. Jag noterade först nu att du anger den ”skattefria” milersättningen enkom? Vad med den del av milersättningen som jag skattar för? Kan den då utmätas ?!

Är som sagt osäker men det tror jag. Det ena är en kostnadsersättning det andra en förmån, men du får nog ringa in och höra när du får din redogörelse

Är som sagt osäker men det tror jag. Det ena är en kostnadsersättning det andra en förmån, men du får nog ringa in och höra när du får din redogörelse

Wow... hur kan det betraktas som en förmån ?! Den skattefria delen avser bensinkostnaden för de körda milen medans den skattepliktiga delen skall bland annat avse allt annat som körning av bilen medför, såsom slitage samt värdepåverkan på bilen, etc...

Jag har dock förståelse för att Du inte kan dessa regler utantill...alltså hur Ni behandlar detta menar jag :)

Wow... hur kan det betraktas som en förmån ?! Den skattefria delen avser bensinkostnaden för de körda milen medans den skattepliktiga delen skall bland annat avse allt annat som körning av bilen medför, såsom slitage samt värdepåverkan på bilen, etc...

Jag har dock förståelse för att Du inte kan dessa regler utantill...alltså hur Ni behandlar detta menar jag :)

De flesta bilarna drar väl inte bränsle för 18.50 per mil..?

De flesta bilarna drar väl inte bränsle för 18.50 per mil..?

Nä självklart inte, men att säga att en del av milersättningen man ”får” för att man tvingas köra i tjänsten skulle anses vara en förmån känns i min värld helt befängd ! Överallt hävdas motsatsen - att det är en ren & skär förlust affär med just de anledningar som jag angav: slitage på bil, däck, värdeminskning pga extra mil, etc etc... :(
Jaja, jag får helt enkelt vänta & se hur detta kommer tacklas...
Ovanstående samt hur dom hanterar att min 19-åriga dotter fortfarande bor hemma är nu saker som ja grubblar en hel del på... :(
Tack likväl för svaren :)

Till syvene & sist... blir de väll likväl som så att man tvingas luta sig tillbaks & Enjoy the freakin’ ride.... typ :oops:

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp