Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuld att betala

@Lasseman ! Please, idag kom mitt första ”skuld att betala” via verkställigheten, Malmö.
Beloppet skall vara dom (KF) tillhanda senast 2018-08-06... Jag kan inte betala. :( Min fråga, åker jag på löneutmätning redan nu i augusti, eller vad tror Du?
Hur ska jag agera ?

Värt att tillägga:
Utslag daterat 2018-07-12
Skuld att betala daterat 2018-07-23
Mig tillhanda dags datum 2018-07-27

Så här gick de väldigt snabbt om ja förstår det rätt (semestertider till trots)?!

Ska jag räkna med att någon handläggare från KF kommer kontakta mig via tfn eller sköts allt via brev?

Många frågor...sorry, men jag står rådvill i ämnet... :(

Senast ändrad:
Inte en chans.
Jag tror inte ens dom hinner med septemberlönen.
Med tanke på skulden ska vara tillhanda dom 6 augusti och det är semestertider, dom ska skicka till din arbetsgivare...
Första lönen dom drar blir gissningsvis 25:e oktober.

Inte en chans.
Jag tror inte ens dom hinner med septemberlönen.
Med tanke på skulden ska vara tillhanda dom 6 augusti och det är semestertider, dom ska skicka till din arbetsgivare...
Första lönen dom drar blir gissningsvis 25:e oktober.

Hur snabbt kom löneutmätningen igång för din sambo Terry? Fick inte hon sina papper att redovisa lön, etc i början av juni eller ?

Jag skrev det i någon annan tråd så jag kommer inte riktigt ihåg.
Men om hon fick fastställd skuld i maj säger vi.
Redovisning om lön i juni
Utmätning juli.
Däremot så är det som mest "semester" just nu därav så tror jag att såväl posten som allt detta tar några veckor extra.

Men när jag själv hade utmätning för många år sedan så tog det ca 2-3 månader och det var på vinter.

Jag skrev det i någon annan tråd så jag kommer inte riktigt ihåg.
Men om hon fick fastställd skuld i maj säger vi.
Redovisning om lön i juni
Utmätning juli.
Däremot så är det som mest "semester" just nu därav så tror jag att såväl posten som allt detta tar några veckor extra.

Men när jag själv hade utmätning för många år sedan så tog det ca 2-3 månader och det var på vinter.

Mmm, i hear yaa, men om Du läser datumen för de olika åtgärderna som jag skrev, så har det gått oerhört fort hos KF... :(

Skuld att betala kommer väl alltid 10 dagar efter utslag så det är nog ingenting ovanligt :)!

Skuld att betala kommer väl alltid 10 dagar efter utslag så det är nog ingenting ovanligt :)!

Nej, skuld att betala kommer ett par dagar efter att målet registrerats för verkställighet, vilket är efter man ansökt om verkställighet, vilket förvisso kan göras direkt vid ansökan om BF, men det är ytterst sällsynt.

Jag skulle bli otroligt förvånad om det blir något i augusti. Sept eller oktober är det mest sannolika. I teorin går det att hinna till augusti också, men det förutsätter att Kimsan svarar på redogörelsen som kan skickas ut några dagar efter sista dag att betala med vändande post och att arbetsgivaren, som får fråga om lön mm samtidigt också svarar med vändande post, då skulle ett beslut hinna fattas kring 12-15 och då skulle det kunna hinna med lönekörningarna i aug.

Du kan ju, om du vill för att minska räntor mm betala en del av beloppet, men kan du inte så kan du inte.

Nej, skuld att betala kommer ett par dagar efter att målet registrerats för verkställighet, vilket är efter man ansökt om verkställighet, vilket förvisso kan göras direkt vid ansökan om BF, men det är ytterst sällsynt.

Jag skulle bli otroligt förvånad om det blir något i augusti. Sept eller oktober är det mest sannolika. I teorin går det att hinna till augusti också, men det förutsätter att Kimsan svarar på redogörelsen som kan skickas ut några dagar efter sista dag att betala med vändande post och att arbetsgivaren, som får fråga om lön mm samtidigt också svarar med vändande post, då skulle ett beslut hinna fattas kring 12-15 och då skulle det kunna hinna med lönekörningarna i aug.

Du kan ju, om du vill för att minska räntor mm betala en del av beloppet, men kan du inte så kan du inte.

Tja, kan & kan... Ja tjänar ju bra, men ja har ju gjort fulingen med att plocka ut lite slantar och uttryckligen stoppat de i madrassen, men mitt dåliga samvete är mig nu näst intill övermäktig...
Känns som att ja vill rusa till banken och stoppa in pengarna där igen och reglera denna skuld oxå...
...men sedan säger hjärnan ”till vilken nytta?”
Denna skuld är ju bara typ en ”piss i Missisippi” :(
Inväntar Ni på KF både min egen redogörelse avseende inkomst och hyra samt redovisningen från min arbetsgivaren innan utmätningen startar eller drar utmätningen igång så snart arbetsgivaren har svarat Er?
Tänker oxå på detta med bostadshyra... Fr.o.m okt, så ökar min hyra med 111kr pga insättning av säkerhetsdörr, men har ju inte erhållit q4 hyres avierna ännu... Vad ska jag ange som boende kostnad, nuvarande eller Q4 hyran?
Tack Lasseman för dina svar :)

Tja, kan & kan... Ja tjänar ju bra, men ja har ju gjort fulingen med att plocka ut lite slantar och uttryckligen stoppat de i madrassen, men mitt dåliga samvete är mig nu näst intill övermäktig...
Känns som att ja vill rusa till banken och stoppa in pengarna där igen och reglera denna skuld oxå...
...men sedan säger hjärnan ”till vilken nytta?”
Denna skuld är ju bara typ en ”piss i Missisippi” :(
Inväntar Ni på KF både min egen redogörelse avseende inkomst och hyra samt redovisningen från min arbetsgivaren innan utmätningen startar eller drar utmätningen igång så snart arbetsgivaren har svarat Er?
Tänker oxå på detta med bostadshyra... Fr.o.m okt, så ökar min hyra med 111kr pga insättning av säkerhetsdörr, men har ju inte erhållit q4 hyres avierna ännu... Vad ska jag ange som boende kostnad, nuvarande eller Q4 hyran?
Tack Lasseman för dina svar :)

Aktuell hyra, sen maila eller ringa in med ny hyra skulle jag säga är mest rätt.

Det räcker med svar från jobbet men beslut tas inte innan tiden du har på dig att svara gått ut, om intr svar kommer innan då.

Aktuell hyra, sen maila eller ringa in med ny hyra skulle jag säga är mest rätt.

Det räcker med svar från jobbet men beslut tas inte innan tiden du har på dig att svara gått ut, om intr svar kommer innan då.
Hur lång tid har man på sig att uppge inkomst osv ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp