Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld att betala, ringa KF

Huset utreds nog ännu, eller väntar på utredning. Annars skulle han fått utredningsrapporten. Löneutmätning är inte kopplad till den processen
Jag vet, trodde att det var klart med utredning-då borde han vänta på utredningsrapport innan han ansöker om skuldsanering?

Huset utreds nog ännu, eller väntar på utredning. Annars skulle han fått utredningsrapporten. Löneutmätning är inte kopplad till den processen
Ok, nej har inte fått någon utredningsrapport än.. enda som har kommit förutom löneutmätning är en utmätning på ett bankkonto. Hur görs en värdering på villa av kfm, via mäklare eller mer teoretisk värdering som booli och liknande?

Ok, nej har inte fått någon utredningsrapport än.. enda som har kommit förutom löneutmätning är en utmätning på ett bankkonto. Hur görs en värdering på villa av kfm, via mäklare eller mer teoretisk värdering som booli och liknande?
Hur länge har du haft löneutmätning.?

Hur stort är övervärdet cirka ?

Sitter i en liknande situation men har en bostadsrätt istället .

Den är mkt mindre värd än det som står på booli så hoppas verkligen inte KF går på det teoretiska värdet

Hur stort är övervärdet cirka ?

Sitter i en liknande situation men har en bostadsrätt istället .

Den är mkt mindre värd än det som står på booli så hoppas verkligen inte KF går på det teoretiska värdet
Våran värdering enligt booli ligger på 180k över vad vi har bolån så därav lite osäkert... Har amorterat fram tills nu men kunde ta bort det då det ej var något krav som tur är.

En preliminär först av en handläggare, sen skickas en värderare ur innan auktion

En preliminär först av en handläggare, sen skickas en värderare ur innan auktion
Ok då är det alltså en handläggare som gör en preliminär bedömning om det ska vidare till auktion eller ej om ja tolkar dig rätt? Är det liknande data det tittas på då som booli och liknande värderingssidor använder sig av när kfm gör en första "värdering"?

Ok då är det alltså en handläggare som gör en preliminär bedömning om det ska vidare till auktion eller ej om ja tolkar dig rätt? Är det liknande data det tittas på då som booli och liknande värderingssidor använder sig av när kfm gör en första "värdering"?
Har för mig att jag läst här nånstans att huset utmäts inte om mervärde är under 200 000. Nu kommer Lasse och rättar till mig (det är så jag lär mig).

Undra hur det blir i mitt fall , enligt booli är min bostadsrätt värd över 1,1 miljon .

Den har legat ute på hemnet i 3 månader , men marknaden är stendö min stad , har bara fått ett fått bud på 800 lax som jag nekat.

Bostadslånet ligger på 720 lax plus mäklaren ska ha sitt .

Nu har mitt skuldberg på 2 miljoner kommit denna månad till kronofogden så återstår att se om min bostadsrätt blir utmätt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp