Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skrivit över min bostad på min bror, kan dem göra en utmätning i alla fall?

Så rent utsagt så kan man begå ett brott om man säljer nånting man har av värde bara för man har skulder?

Säg att man har en släpvagn, säljer den och någon månad senare är man på KF, då har man begått ett brott för man "gör av" med tillgångar? Eller gäller det endast om man ger bort saker som "gåvor"?

Så rent utsagt så kan man begå ett brott om man säljer nånting man har av värde bara för man har skulder?

Säg att man har en släpvagn, säljer den och någon månad senare är man på KF, då har man begått ett brott för man "gör av" med tillgångar? Eller gäller det endast om man ger bort saker som "gåvor"?

Nej, lånet i detta fall hade varit ett blanco lån. Dvs det hade inte varit knutet till släpvagnen.

Han skulle kunna ge bort bostadsrätten men då måste banken även godkänna att lånet skrivs om som blancolån och det blir ett nytt lån för det beloppet, räntan skulle såklart bli högre då även eftersom ingen säkerhet på lånet finns längre.

Det finns många fula fiskar där ute som vill sko sig på andra igenom bedrägerier och sånt. Flera pensionärer som blivit lurade på stora belopp just igenom samtal om investeringar. Stod i tidningen om bolaget i Ukraina, Kiev, som sysslar med sådana bedrägerier.
Hur som helst önskar jag dig den bästa tänkbara lösningen för din situation. Kämpa!

Om du säljer till sånt pris att det liknar en gåva ja.

Tack
Jag kämpar på fast det är tungt
Tusen tack

Ponera att jag skulle föra över pengar till ett konto i Thailand (inte mitt) och sen hamna i obestånd. Skulle ni komma åt dom?

Om det är en skuld till staten så kan KFM be det andra landet om hjälp att ta pengarna. Sen är det nog lättare inom EU än i länder som Thailand.

Det finns många fula fiskar där ute som vill sko sig på andra igenom bedrägerier och sånt. Flera pensionärer som blivit lurade på stora belopp just igenom samtal om investeringar. Stod i tidningen om bolaget i Ukraina, Kiev, som sysslar med sådana bedrägerier.
Hur som helst önskar jag dig den bästa tänkbara lösningen för din situation. Kämpa!

Haft flera gäldenärer som gått på nigeriabrevscam..

Nej, lånet i detta fall hade varit ett blanco lån. Dvs det hade inte varit knutet till släpvagnen.

Han skulle kunna ge bort bostadsrätten men då måste banken även godkänna att lånet skrivs om som blancolån och det blir ett nytt lån för det beloppet, räntan skulle såklart bli högre då även eftersom ingen säkerhet på lånet finns längre.
Tack för förklaringen, då tror jag ja är med i svängen.
Tex
En bil med bil lån skrivs på en annan utan att lösa lånet är ett brott.
En bil köpt med blancolån skrivs på en annan är inte.

Är det korrekt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp