Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skojarföretaget Comviq, som sänder fakturor trots att man inte längre är kund

Kan inte bidra så mycket men jag har jobbat på Telia (det är dock flera år sen nu). På den tiden skapades en faktura samma dag som en tjänst startades och debiterades när kördatumet inträffade.
Vid en ånger/uppsägning så krediterades det automatiskt av systemet, så det låter som det varit en systemmiss som orsakade att krediteringen föll.

När jag jobbade hos dom var det aldrig problem när en kund ringde in och man krediterade fakturan. Vet inte om TS fått annan info att man måste betala fakturan men låter spontant som ett vanligt fel och inget att jaga upp sig på om man har bekräftelse på uppsägningen.

Ja, man kan ju undra. Men man ska inte gå efter logik utan omdömen när man ska välja, vilket jag borde ha gjort innan jag valde dem. 87% missnöjda https://se.trustpilot.com/review/www.comviq.se
Trustpilot betyg betyder nada. Folk som är nöjda med en tjänst går inte in och berömmer ett företag, folk gnäller bara när saker går fel.

Men dom har bland Sveriges nöjdaste kunder. Ja det är ju logiskt med 1.4/5.
Det jag varit missnöjd med är dom inte hade Apple Pay men det finns nu så har inget negativt att säga längre.

de slutade vara seriösa när de lade kundtjänsten i Grekland
Telia har ingen kundtjänst på Grekland så vitt jag vet.
Jag har fortfarande kontakt med mina gamla kollegor och kundtjänst bedrivs fortfarande av anställd personal i Sverige.

Senast ändrad:
Kan inte bidra så mycket men jag har jobbat på Telia (det är dock flera år sen nu). På den tiden skapades en faktura samma dag som en tjänst startades och debiterades när kördatumet inträffade.
Vid en ånger/uppsägning så krediterades det automatiskt av systemet, så det låter som det varit en systemmiss som orsakade att krediteringen föll.

När jag jobbade hos dom var det aldrig problem när en kund ringde in och man krediterade fakturan. Vet inte om TS fått annan info att man måste betala fakturan men låter spontant som ett vanligt fel och inget att jaga upp sig på om man har bekräftelse på uppsägningen.

Trustpilot betyg betyder nada. Folk som är nöjda med en tjänst går inte in och berömmer ett företag, folk gnäller bara när saker går fel.

Men dom har bland Sveriges nöjdaste kunder. Ja det är ju logiskt med 1.4/5.
Det jag varit missnöjd med är dom inte hade Apple Pay men det finns nu så har inget negativt att säga längre.

Telia har ingen kundtjänst på Grekland så vitt jag vet.
Jag har fortfarande kontakt med mina gamla kollegor och kundtjänst bedrivs fortfarande av anställd personal i Sverige.
Väldig bra information!
"Telia har ingen kundtjänst på Grekland så vitt jag vet.
Jag har fortfarande kontakt med mina gamla kollegor och kundtjänst bedrivs fortfarande av anställd personal i Sverige."

I 1,5 år har jag läst massor av annonser där Telia söker personal till kundtjänst i Grekland. Kanske planerar de att outsourca sin kundtjänst, som många andra tyvärr gjort.

Håller med om att man inte kan lita på omdömena folk skriver in, inte minst för att det finns sorten som aldrig blir nöjd, men när det nästan är 900 personer som har skrivit och 87% är missnöjda, då är det något som är fel och det tyder på uruselt ledarskap att man inte brytt sig om att rätta till felen.
Personlig skriver jag om jag är extrem missnöjd eller extrem nöjd(man vill ju tipsa andra om bra ställen också). För det mesta har jag haft nöjet att ge en 5:a när de återkommer och vill att man ska ge betyg på kundtjänst.

Senast ändrad:
Kan inte se varför Comwiq skulle bluffa med sånt, alldeles för stora.
De gjorde samma på mig. Hade en deal att ta hem telefonen och testa den. Lämnade tillbaka. Tog 18 månader av fakturor, påminnelser, besök i fysisk butik, ändlösa samtal och mail innan jag fick rätt. Helt klart att många hade gett upp långt innan

I 1,5 år har jag läst massor av annonser där Telia söker personal till kundtjänst i Grekland. Kanske planerar de att outsourca sin kundtjänst, som många andra tyvärr gjort.
Låter som konsultverksamhet, dvs viss del av deras kundtjänstverksamhet. På tiden jag jobbade där så hade vi flertal "flex" team bestående av konsulter från studentföretag. Har svårt att se att man tänkt outsourca kundtjänsten utomlands med min erfarenhet av jobba på Telia och med kundtjänst där.

men när det nästan är 900 personer som har skrivit och 87% är missnöjda, då är det något som är fel och det tyder på uruselt ledarskap att man inte brytt sig om att rätta till felen.
Nja inte nödvändigtvis. Hur många kunder har Tele2/Comviq tror du? 900 är förmodligen en bråkdel. Jag skulle inte förlita mig på sidor som Trustpilot.

Jag har tidigare jobbat på Tele2 och kan garantera dig att ingen gör det med flit. Ibland blir det fel helt enkelt, förmodligen har personen du pratat med lagt vidare till en annan avdelning att ångra abonnemanget då dem oftast inte kan göra det direkt och det har blivit något missförstånd. Comviq har en liten annan kundservice än te.x Telia, Tele2, Telenor då Comviq kör mest via mail och mindre via telefon, en nackdel i fall som dessa, många vill ju ha så lågt pris som möjligt och då får man oftast mindre kvalitet på kundservicen, men självklart har du rätt i sak så om du hör av dig igen så ska du se att problemet blir löst :) I vanliga fall om du hade sagt upp abonnemanget och inte ångrat så hade jag bett dig kolla på fakturan då det är vanligt med efterskottsfaktura, men iom att du ångrade abonnemanget ska du absolut inte betala något för det heller.

Mvh

Marknaden är alltså full med skojare!

Beställde bredband från Comviq via bredbandsvalet (stor misstag). Fick bekräftelse från Comviq, installationsadressen de hänvisade till var HELT fel!

Efter 2 dagar lyckades jag komma fram i telefonen och avbeställa och ångra avtalet. För säkerhets skull skrev jag till dem på Facebook; ju då, inga problem, bara att ångra. Lyckades även få email där de bekräftar att det är ångrat. Ville ha hängsle och livsrem. Och tror ni inte de jävlarna ändå skickar en faktura!!!

Pratade med dem på kundtjänst som säger att det finns en faktura men den är borttaget eftersom att tjänsten är ångrad och ingenting jag ska betala. Frågade dem då varför i HELVETE de sänder ut fakturan till mig idag. (fakturadatum 8/1, tjänsten sades upp 2 dagar efter och nu är det den 25/1 och de jävlarna sänder ut fakturan).
Finns inget telefonnummer på fakturan, ingen emailadress -ingen man kan kontakta.

Någon annan som haft med dem att göra? Har en känsla, utifrån andras berättelse, att detta inte blir det sista jag hör från dem.
Hej. Jag har exakt samma erfarenhet som du.

Jag beställde också via Bredbandsval.se

Ångrade mig ganska snabbt efter och ändå fick jag faktura idag.

Jag ringer dem direkt imorgon bitti.

Jag har en känsla att de gjort så här med många människor.

Vem kontaktar man om man inte lyckas få hjälp av Comviq och de inte makulerar fakturan?

Hej. Jag har exakt samma erfarenhet som du.

Jag beställde också via Bredbandsval.se

Ångrade mig ganska snabbt efter och ändå fick jag faktura idag.

Jag ringer dem direkt imorgon bitti.

Jag har en känsla att de gjort så här med många människor.

Vem kontaktar man om man inte lyckas få hjälp av Comviq och de inte makulerar fakturan?
Jag köpte en mobil där pga säljaren sa att man fick prova i 30 dagar och lämna tillbaka. Gillade inte den, gick tillbaka till samma säljare som sa att det erbjudandet inte gäller eftersom jag porterade/flyttade mitt nummer. Sen började en 18 månader lång process av fakturor som ”inte skulle komma” och eviga samtal med deras inkompetenta kundtjänst samt den säljaren i butiken. I slutändan fick jag pengarna tillbaka och mer därtill eftersom de betalade tillbaka för mycket (inkompetensen…)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp