Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skitförutsättningar, hur är chanserna till att utöka lån?

Hejsan.
Jag har dragit på mig både synliga och "osynliga" (på UC) lån, och skulle behöva få ner mina räntekostnader ganska rejält för att överhuvudtaget ha en rimlig chans att få det här att gå ihop.

Min UC ser ut ungefär såhär just nu:
---------------------------------
Inkomst 2016: 114 000
Överskott av kapital: 9000
Sammanräknat netto, före skatt: 123 000

Blanco: 281 000 (betalt av ungefär 4000 denna månaden, så blir ju lite, lite lägre vid nästa uppdatering)
Kontokredit: 29671

Antal FF: 8 stycken, varav 7 stycken numera är äldre än ett halvår (vid senaste uppdateringen var 6 stycken äldre än ett halvår)

Betyg: 25,7%
---------------------------------

Utöver detta har jag drygt 100 000 i osynliga lån, som kostar helt bisarra summor i räntekostnader och avgifter varje månad. Allt fler av dessa har börjat gå till kronofogden, men än så länge har jag inte fått någon anmärkning.

Det som gör att mitt betyg är riktigt åt helvete misstänker jag beror på;
1) Jag har lånat typ 300% av min deklarerade inkomst.
2) Jag har i princip maxat alla krediter.

Jag har numera ett jobb där jag de senaste månaderna har tjänat mellan 30-35000 de senaste månaderna, och kommer om 2 veckor ha 3 lönespecar att visa upp som styrker detta. Tyvärr är det ingen fast anställning, så jag har ingen anställningstrygghet på pappret, även om rollen jag har ger mig en viss trygghet.
Jag tar även fullt CSN-lån, och är godkänd för det över våren också, men eftersom jag uppenbart kommer hamna över inkomstgränsen och bli återbetalningsskyldig kanske det inte är någon idé att nämna det i ansökan?

Jag har nu ungefär 8000 kronor på mitt konto som ska gå åt att betala av skulder, men jag leker med tanken att betala in alla dessa på kreditkortet, och låta de stå där över månadsskiftet. Skulle det göra mycket för mitt UC-betyg, eller det är knappt ens lönt att försöka?

Min (naiva) förhoppning är att Norwegian, där jag har både kort och lån, och där jag har skött avbetalningarna i 6 respektive 8 månader, ska gå med på att höja mitt lån, så att jag kan betala av så mycket av de osynliga krediterna som möjligt. I nuläget har jag 54000 kronor i lån där, och 30000 på kreditkort. Tror ni det finns någon som helst möjlighet att utöka lånet med mina förutsättningar? Jag hade hemskt gärna utökat det med 100 000 kronor, men varenda krona som jag kan minska räntekostnaderna på är jag tacksam över.

Jag har även större lån hos Avida och Entercard, men det känns på förhand som Norwegian är "lättast". Om någon har några tips eller idéer så kom gärna med dem!

Csn räknas inte som inkomst i låneansökningar.
Dina möjligheter är tyvärr ganska usla.

Jag har numera ett jobb där jag de senaste månaderna har tjänat mellan 30-35000 de senaste månaderna, och kommer om 2 veckor ha 3 lönespecar att visa upp som styrker detta
Sök inte NYTTLÅN hos norwagian, sök att samla lån till example på 150tkr (som måste vara synlig på uc)
Jag hoppas det löser sig
Tack

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp