Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skilsmässa eller?

Såhär:

hon har skulder, hon har sökt sanering själv.
Hon har inga tillgångar.

Vi sökte bolån tillsammans. Dumt jag vet.

banken sa att det inte kommer gå att söka bolån själv, alltså att jag söker pga jag är gift med en person som har anmärkningar och skulder…
Vad har ni för bank? Lokala Swedbank-kontoret där vi bor hjälpte oss i en exakt likadan situation. Även inkomsten var samma. Bara kalkylen gick ihop så kunde de med en ärlig beskrivning av bakgrundsituationen bevilja.

Även om man som ett par skuldsätter sig mer, tror jag ändå att det är dumt att inte köpa ett hus idag (om man kan) istället för att betala hyra på en lägenhet.

Vad har ni för bank? Lokala Swedbank-kontoret där vi bor hjälpte oss i en exakt likadan situation. Även inkomsten var samma. Bara kalkylen gick ihop så kunde de med en ärlig beskrivning av bakgrundsituationen bevilja.

Även om man som ett par skuldsätter sig mer, tror jag ändå att det är dumt att inte köpa ett hus idag (om man kan) istället för att betala hyra på en lägenhet.

Om det ligger någon miljon hos kfm vet jag inte riktigt om man kan.

Söker hon sanering och du köper hus samtidigt som gifta ser det kanske inte så bra ut för hennes handläggare när hon ska berätta att "vi" köpte hus precis bara där borde det bli avslag direkt
Det måste inte bli så. Jag sökte skuldsanering, sålde mitt hus (som jag stod ensam på pga min makes skulder), han köpte ett hus i Norrland för en del av vinsten. Övrig vinst gick till flytten, en billig bil och lite diverse nödvändigt. Jag blev beviljad skuldsanering (fick redovisa kvitton och kontoutdrag mm). Bytte också jobb. Redovisade hur dessa åtgärder ledde till högre betalningsförmåga totalt sett.

Det måste inte bli så. Jag sökte skuldsanering, sålde mitt hus (som jag stod ensam på pga min makes skulder), han köpte ett hus i Norrland för en del av vinsten. Övrig vinst gick till flytten, en billig bil och lite diverse nödvändigt. Jag blev beviljad skuldsanering (fick redovisa kvitton och kontoutdrag mm). Bytte också jobb. Redovisade hur dessa åtgärder ledde till högre betalningsförmåga totalt sett.
Köpte han hus med din vinst..?

Absolut finns säkert undantag men hade jag varit handläggare hade jag höjt på ögonbrynen iallafall ;)

Japp. Fullt ut redovisat i personliga brevet som man skickade med på den tiden.

Kan ju bli spännande, det är ju ett exempel på när en skuldsanering kan bli upphävd efter den är avslutad, oredlighet mot borgenär.

Kan ju bli spännande, det är ju ett exempel på när en skuldsanering kan bli upphävd efter den är avslutad, oredlighet mot borgenär.
Nej, det var redovisat fullt ut i ansökan och godkänt. Handlade om att sälja ett hus (för typ 2,4 miljoner) med ett överskott på runt 200000 och köpa ett nytt boende för 80000 plus lite renoveringar på 20000 samt flytta och byta jobb. Visst, att huset skrevs på min man och inte på mig berodde på vissa omständigheter, men syftet var inte att undanhålla pengar från borgenärer. (Min man var dessutom medlåntagare på den största skulden och var själv hos kronofogden). Denna manöver ökade mitt betalutrymme väsentligt så borgenärerna fick med råge tillbaka det överskott som försäljningen av huset gav. Allt detta stod med i min ansökan och mitt beslut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp