Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skillnad Utslag vs aktuell skuld ?

Jag blev nekad skuldsanering förra månaden så nu kommer jag få löneutmätning igen. Igår var det var det sista dagen att lämna mina inkomstuppgifter vilket jag gjorde. Nyss fick jag beslut om löneutmätning och utredningsrapport där det står att de idag har kollat på mitt konto. Får lön imorgon. Så för mig kollade de på konto dagen efter jag har lämnat in uppgifterna.
Ok bra o veta .

Datumet gick ut igår 25/7. Swishat lönen till annan nu så det inte finns risk .
Så gjorde jag med när jag hade löneutmätningen i 2,5 år ! Varje månad jag tjänade extra åkte lönen över till en annan :)

Jag blev nekad skuldsanering förra månaden så nu kommer jag få löneutmätning igen. Igår var det var det sista dagen att lämna mina inkomstuppgifter vilket jag gjorde. Nyss fick jag beslut om löneutmätning och utredningsrapport där det står att de idag har kollat på mitt konto. Får lön imorgon. Så för mig kollade de på konto dagen efter jag har lämnat in uppgifterna.
Det framgår inte av en utredningsrapport vilket datum banken besvarade utskickad förfrågan, kan med allra största sannolikhet säga att det inte var idag.

Men undrar om de kan genom bara o ta av lönen från igår . Man ska ju betala hyra och ha matpengar osv i en hel månad till med barn så de kan väl inte bara gå in o ta en random summa ?
Oavsett om de kollar samma dag du fått lön får du behålla till hyra plus förbehållsbelopp så det är ju inte så att de tömmer ditt konto på pengar. Allt utöver kan de däremot plocka.

vad menas med lön utmätning? Dra dem direkt från lön eller arbetsgivare?
Kan man swisha till nån annat ?

Om man har fakturor räknas dem inte eller dem dra direkt ?

Datumet gick ut igår 25/7. Swishat lönen till annan nu så det inte finns risk .
Risken var väldigt nära noll ändå. Swishandet kan möjligen ställa till det om du hade tänkt dig en skuldsanering, men du klarade ju lönen så det är ju bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp