Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skillnad på långivare?

Hallå.
Har sökt mig less men inte hittat något vettigt svar.

Vad är det egentligen för skillnad på sambla/zmarta/advisa/lendo?

Vad är det för skillnad på de banker dessa långivare samarbetar med? (vilka skiljer sig åt t.ex.)
Vilken av ovan har flest banker som erbjuder 500-600k?

Vilken är lättast att ha att göra med?

Vore bra om vi kunde få någon sorts överblick för att lätt kunna jämföra dessa.

Personlig erfarenhet - lendo är lättsam, smidigt att få flera erbjudanden och kunna välja vilket som är bäst.
Negativt är att de är rätt på att försöka sälja försäkring efter tecknande av lån

Samma - ringer och skickar brev mer frekvent än lendo vilket är störande, ingen jättebra koll nu senare år dock.

Fyll gärna på med egna erfarenheter osv.

Ber om ursäkt om denna tråd inte passar riktigt men jag tycker det borde finnas. Ev nån mod kan lista upp det på ett bättre sätt annars.

Jag delade en lista i en annan tråd. Zmarta har flest lånegivare som erbjuder 500k och mer. Lendo har flest lånegivare. Sambla jagar en efter sökt samlingslån…
Sedan använder de olika system och visar olika information om status på din ansökan. Både innan, under och efter.

Jag delade en lista i en annan tråd. Zmarta har flest lånegivare som erbjuder 500k och mer. Lendo har flest lånegivare. Sambla jagar en efter sökt samlingslån…
Sedan använder de olika system och visar olika information om status på din ansökan. Både innan, under och efter.
Kan du hitta den listan igen? Sett den skrivas om men aldrig sett haha

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp