Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skickat till inkasso trots att jag betalat vad jag ska

Hej!

Har ett lån vilket jag låg efter med två månadsbetalningar. Kontaktade dom via chatt och fick betalningsuppgifter, datum och summa för att komma ifatt. Jag frågade även om något uppsägningsbrev skickats ut vilket det ej hade gjort utan fick till svar att ”nej, det görs först om två månader”. Ställde ytterligare kontrollfrågor och frågade samma sak igen så ingenting skulle bli fel.

Betalade in vad dom sa (har inte fått något uppsägningsbrev), men nu fick jag ändå ett brev från inkasso.

Har dubbelkollat både chatten med dom som jag sparat samt OCR, datum och belopp och allt är i linje med informationen jag fick av dom.

Vad händer nu? Kan dom dra tillbaka skulden från inkasso tror ni? Jag har ju bara gjort vad dom sagt åt mig att göra.

De har dessutom tagit en UC på mig en vecka efter att jag betalade in.

Vad tror ni? Är så jävla nervös

Det är väl inte hela världen om något går till inkasso, världen går inte under.
Vilken aktör är det?

Det är väl inte hela världen om något går till inkasso, världen går inte under.
Vilken aktör är det?
Ska betalas i sin helhet nästa vecka. Plus en anmärkning på det. Så jo, det är nog hela världen den här gången. Jag undrar bara om de kan skicka till inkasso även om jag faktiskt betalat enligt vad de sagt?

Ska betalas i sin helhet nästa vecka. Plus en anmärkning på det. Så jo, det är nog hela världen den här gången. Jag undrar bara om de kan skicka till inkasso även om jag faktiskt betalat enligt vad de sagt?

Anmärkning?

Har du kvar själva diskussionen som bevis? Isåfall tror jag du kan vara lugn. Ring dit imorgon, inte maila

Hej!

Har ett lån vilket jag låg efter med två månadsbetalningar. Kontaktade dom via chatt och fick betalningsuppgifter, datum och summa för att komma ifatt. Jag frågade även om något uppsägningsbrev skickats ut vilket det ej hade gjort utan fick till svar att ”nej, det görs först om två månader”. Ställde ytterligare kontrollfrågor och frågade samma sak igen så ingenting skulle bli fel.

Betalade in vad dom sa (har inte fått något uppsägningsbrev), men nu fick jag ändå ett brev från inkasso.

Har dubbelkollat både chatten med dom som jag sparat samt OCR, datum och belopp och allt är i linje med informationen jag fick av dom.

Vad händer nu? Kan dom dra tillbaka skulden från inkasso tror ni? Jag har ju bara gjort vad dom sagt åt mig att göra.

De har dessutom tagit en UC på mig en vecka efter att jag betalade in.

Vad tror ni? Är så jävla nervös
Vilken aktör gäller det ?

Det finns ganska specifika regler för uppsägning av lån, kolla i villkoren om du uppfyller dessa

Har du kvar själva diskussionen som bevis? Isåfall tror jag du kan vara lugn. Ring dit imorgon, inte maila
Ja, fick en kopia skickad till mig på mejlen, så den har jag kvar. Ska ringa det första jag gör imorgon. Men man blir så nervös!

Det finns ganska specifika regler för uppsägning av lån, kolla i villkoren om du uppfyller dessa
Det står tre månader, sen uppsägningsbrev. Enligt personen jag pratade med så låg jag efter med två månader. Så jag vet inte vad som händer

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp