Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skickas det till inkasso eller ej?

Så om jag kör 100-kronorsbetalningar varje månad istället för 710 kr/mån, och är jäävligt trevlig på telefon när de ringer och frågar vad fan jag sysslar med, så kommer de inte efter 6 månader godta ett ackord? Även om jag säger att jag absolut inte kan betala mer än 100 kronor?
Kommer de skicka det till inkasso?

Så om jag kör 100-kronorsbetalningar varje månad istället för 710 kr/mån, och är jäävligt trevlig på telefon när de ringer och frågar vad fan jag sysslar med, så kommer de inte efter 6 månader godta ett ackord? Även om jag säger att jag absolut inte kan betala mer än 100 kronor?
Kommer de skicka det till inkasso?

Dom ringer inte...
Ja jag skulle räkna med det.

Kan jag säga till de att jag inte kan betala mina skulder mer, kommer gå i personlig konkurs och att den som först är villig att arbeta med mig då jag har en sparad summa, är den som får betalt först? Om man överdriver fantasibeloppet som "snart går mot fogden..". Ja, ni fattar.
Ja, jag är en ful fisk, men vadfan..

Kan jag säga till de att jag inte kan betala mina skulder mer, kommer gå i personlig konkurs och att den som först är villig att arbeta med mig då jag har en sparad summa, är den som får betalt först? Om man överdriver fantasibeloppet som "snart går mot fogden..". Ja, ni fattar.
Den taktiken kommer sluta med inkasso, kfm och utmätning av något slag.

Den taktiken kommer sluta med inkasso, kfm och utmätning av något slag.

Inkasso OCH kfm?? Det tror jag inte. Har haft skulder förut, men nu vill jag köra taktiskt.
Visste ni att bankerna varje år förhandlar om sina lån och att vi kan göra samma? Det är därför folk får ackordförslag från inkasso, vilket även jag fick när jag hade skulder.
Denna gången vill jag köra ackord redan från början.

Personlig konkurs är ju rätt sällsynt

Inkasso OCH kfm?? Det tror jag inte. Har haft skulder förut, men nu vill jag köra taktiskt.
Visste ni att bankerna varje år förhandlar om sina lån och att vi kan göra samma? Det är därför folk får ackordförslag från inkasso, vilket även jag fick när jag hade skulder.

Ja det är som regel via inkasso innan det går till kfm..

Då har Du ju redan planen färdig, kör på den.

Inget är väl värt att ligga och ticka ränta hos Klarna, de har väl ashög %-sats. Gör allt för att komma därifrån, sälj blod/spermier etc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp