Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skickar fakturor trots skuldsanering

Hej!
1. Har nyligen blivit beviljad skuldsanering och i den ingår en skuld på cirka 10 k till Telenor. Idag, har det gått 6 månader sen skuldsaneringen blev beviljad med får ett brev från payex att skulden ska betalas annars skickas den till kronofogden. Fick väldigt ont i magen. Någon som varit med om liknande?

2. Jag har även två skulder som intrum skickar påminnelser om varje månad att det skall betalas för de påstår att de uppstod efter inledning av skuldsanering. Vilket de absolut inte gjorde, jag har inte köpt någonting på kredit sen månader innan jag ansökte om skuldsanering. De hänvisar till ett datum då collector bank gav över fakturan till dom. Men det var ju en rullande kredit som skall avbetalas varje månad. Så köpet var inte den månaden som fakturan gick över till inkasso.
(ska jag invänta att de skickar fakturorna till kf och bestrida det få?)
Det är så märkligt för intrum har sina andra skulder som jag har hos dom, i skuldsaneringen..

Senast ändrad:
Du kan skriva till dem att du har skuldsanering att skulden uppkom innan skuldsaneringens början. Gällande första kan du hänvisa till att skulden ingår i skuldsaneringen.

Gällande nr 2. Finns den med i skuldsaneringen?
Jag hade ev bett dem skicka en specificerad faktura där det klart och tydligt framgår när skulden uppkom.
Samt förklarat med vilket datum skulden uppkom samt att det var innan inledande skuldsanering.
Hävdar de annat kan man ifrågasätta om de inge tar en kreditkoll och om de lånar ut pengar som har skuldsanering?

Har också fått kravbrev fast skulden ingår i min skuldsanering, kommer skicka en liten påminnelse om att de finns med på listan.

Tack för era svar! Ska kan man maila dom då eller skriva brev, hur har ni gjort? Eller måste man ringa?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp