Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Ja, misstänker att det är den tråden han syftar på. Men gick aldrig igenom hur man skickade in en ansökan själv i den. Det var mest fördelar med skuldsanering, tankar, planering, tankesätt och tips och trix etc.

Orkar inte läsa allt. Jag vet att du aldrig kommer ge dig om att det personliga brevet som kfm inte vill ha in är något ändå ska lägga ner massa tid på.

Men om nu ändå har ett tvång att skriva brev, då bör man ju kanske inte skriva ett brev som behöver 4 frimärken. Då väger ju brevet över 2 hekto, det om något är verkligen inte något att skicka in, även om man säkert blir snackis vid fikabordet.

Orkar inte läsa allt. Jag vet att du aldrig kommer ge dig om att det personliga brevet som kfm inte vill ha in är något ändå ska lägga ner massa tid på.

Men om nu ändå har ett tvång att skriva brev, då bör man ju kanske inte skriva ett brev som behöver 4 frimärken. Då väger ju brevet över 2 hekto, det om något är verkligen inte något att skicka in, även om man säkert blir snackis vid fikabordet.
Gissar att det inte är din avdelning, men kommer många ansökningar in med personligt brev?

Själv skrev jag inte ett ord mer än nödvändigt i ansökan, allt av vikt togs vid samtalet med den mkt trevliga handläggaren.
Iofs så planerade jag inte min ansökan heller, utan gick bara in på hemsidan och skickade in ansökan oavsett datum, klockslag och/eller hur stjärnorna stod.
Med två så stora misstag så kanske man inte får beslutad skuldsanering ;)

Gissar att det inte är din avdelning, men kommer många ansökningar in med personligt brev?

Själv skrev jag inte ett ord mer än nödvändigt i ansökan, allt av vikt togs vid samtalet med den mkt trevliga handläggaren.
Iofs så planerade jag inte min ansökan heller, utan gick bara in på hemsidan och skickade in ansökan oavsett datum, klockslag och/eller hur stjärnorna stod.
Med två så stora misstag så kanske man inte får beslutad skuldsanering ;)

I några procent. Resten fyller i den info kfm önskar och skickar inte in det man inte önskat

Jag kommer lämna det upp till var och en om man tror att det spelar någon roll eller inte.

Med tanke på att det finns med i både ansökan och att flertalet handläggare på kommun rekommenderat personligt brev så kommer jag alltid stå fast vid att om man har faktorer att lägga fram som man tror spelar till ens fördel i den "allmänna" delen av "allmänna skäligheten" och som kan hjälpa en handläggare att godkänna man så kan man absolut skicka in det som ett personligt brev ifall att man tror att det förbättrar ens förutsättningar att bli beviljad.
1733328611279.png
Skrev mest 4 frimärken för att jag inte vet hur många som krävs. Kanske räcker med 2 eller 3. Men tanken var bara att säkerställa att den som skickar in ett personligt brev eller personligt brev + ansökan att det kommer fram och inte har för få frimärken. Att det krävdes 3 men personen använde bara 2 och så blev det ingen ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp