Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skicka delgivningskvitto

Vill du behålla 1-2 extra löner så väntar du 5-6 veckor med att skriva under om du inte redan har utmätning. Väldigt troligt att ingen har sökt dig tills dess. Dessutom i Jul/Nyårstider är det längre väntetider och mer personalbrist på KF än vanligt. Har du sökt skuldsanering så vänta dock inte längre än 5-6 veckor
Fast att fördröja skuldens existens garanterar ju inte att utmätningen inte kommer igång ganska snabbt efter att man väl har skrivit under.
Detta har vi gått igenom flertalet gånger tidigare...

(1) Skicka delgivningskvitto - Sveriges största forum för lån
Eller så skickar Du in omgående/direkt. Är det inte lika bra att bara printa på och skicka in? Så gjorde jag, skrev på samma dag på allt jag fick.
Slipper man tänka på/oroa sig för något.
Har sökt skuldsanering och skulle gärna förlänga processen till löneutmätning. Men kanske dumt. Lika bra att skriva under och skicka in så fort som möjligt. Vill ju inte riskera att möjligheten till skuldsanering minskar på grund av att jag fördröjer denna process. Tänker jag rätt?

Har sökt skuldsanering och skulle gärna förlänga processen till löneutmätning. Men kanske dumt. Lika bra att skriva under och skicka in så fort som möjligt. Vill ju inte riskera att möjligheten till skuldsanering minskar på grund av att jag fördröjer denna process. Tänker jag rätt?
Min uppfattning var och är att ett gott samarbete med KFM syns när man handlägger din ansökan om skuldsanering. Att hålla på och trixa och fixa är inte av godo, framförallt inte för dig själv tror jag. Skriv under/svara och skicka in delgivningarna med vändande post.

Det är ju definitivt ingen nackdel i skuldsaneringsprocessen att ha gjort sitt yttersta.

Då skulle jag (eller jag gjorde så) skickat in dom ganska omgående. Samarbete ger alltid fördelar.

Då skulle jag (eller jag gjorde så) skickat in dom ganska omgående. Samarbete ger alltid fördelar.
När jag släppte mitt så kom delgivningar på posten (kanske kommer på Kivra nu?). Jag skrev på och lade på lådan senast dagen efter på väg till jobbet. Ibland tom samma dag om jag skulle ut på nåt ärende eller liknande.

När jag släppte mitt så kom delgivningar på posten (kanske kommer på Kivra nu?). Jag skrev på och lade på lådan senast dagen efter på väg till jobbet. Ibland tom samma dag om jag skulle ut på nåt ärende eller liknande.
Ja precis de kommer på kivra nu för tiden.

Jag instämmer med de flesta övriga att det är bara att skriva under delgivningarna direkt, då har man en sak mindre att gå runt och fundera på..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp