Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteverket&KFM

Nä. Jag har aldrig skickat in några sådana uppgifter innan en utmätning har startat. Har haft utmätning i 50 olika ärenden kanske. Det går bra ändå.

Rätt, går bra ändå, skickar man inte in så kör man ändå.

Ganska få skickar in.

Inte nödvändigtvis skatter och tvavgiftet är det inga utslag innan.
Andra frågan var ett påstående så det var inget att svara på.
Okej men den andra frågan var mera en bekräftelse om det är så ja eller nej!
Man kan väl svara även på påståenden du vet väl om det stämmer att dom
Som vill ha betalt ska ha lämnat in innan 2/3 eller hur eftersom du jobbar där så funderingen var faktiskt om det stämmer påståendet !! Alltså ibland blir man galen på dina svar utsäkta men det går väl bara att svara eller också skriver man inget alls! Upplever att du mest är lite sarkastisk mot mig eller har jag fel!

Det låter konstigt för dom ska väl veta vilken hyra o så man har har för mig att det är viktigt att redovisa annars är risken att för mycket dras! Hänsyn tas till detta! Skickar man inte in så kan det bli galet alla människor har ju inte samma hyra direkt o andra levnadskostnader

Nej det stämmer, men man kan ju inte stoppa verkställigheten för att folk inte svarar på de frågor dom får.
Det är ganska få som svarar på de förfrågningar vi skickar, finns säkert statistik, men jag gissar att 10-20% svarar.
Är schablonhyran fel så brukar dom höra av sig efter någon månad och lämna uppgifterna då.

Nej det stämmer, men man kan ju inte stoppa verkställigheten för att folk inte svarar på de frågor dom får.
Det är ganska få som svarar på de förfrågningar vi skickar, finns säkert statistik, men jag gissar att 10-20% svarar.
Är schablonhyran fel så brukar dom höra av sig efter någon månad och lämna uppgifterna då.
Okej för det kan ju skilja en del på var och en! Märkligt att inte fler är noga med att svara! Att man inte stoppar förstår jag mycket väl blir väl lite som att skylla sig själv isåfall!

Okej men den andra frågan var mera en bekräftelse om det är så ja eller nej!
Man kan väl svara även på påståenden du vet väl om det stämmer att dom
Som vill ha betalt ska ha lämnat in innan 2/3 eller hur eftersom du jobbar där så funderingen var faktiskt om det stämmer påståendet !! Alltså ibland blir man galen på dina svar utsäkta men det går väl bara att svara eller också skriver man inget alls! Upplever att du mest är lite sarkastisk mot mig eller har jag fel!

Jag kunde inte riktigt reda ut vad eventuellt ville heller..
"En fråga till om det står än så länge noll på skuldsaldo hos kronofogden visst hinner inget utmätas snart då borde rimligen dröja en månad eller två!"

Om skuldsaldo idag är 0 så kan utmätning ske tidigast 14 dagar efter det inte är noll.
Du tycker det är mer rimligt med en månad eller två, och det får du tycka, men 14 dagar efter skulden kommer in är det okej att utmäta.

Sarkastiskt, det får ju vara din åsikt, jag är dock sällan sarkastisk.
Jag läser i princip allt du skriver som utrop, närmast skrikande eftersom allt avslutas med ett eller flera utropstecken och inget med punkt eller tex ett frågetecken, som ofta kan vara bra när man skriver en fråga.

Okej för det kan ju skilja en del på var och en! Märkligt att inte fler är noga med att svara! Att man inte stoppar förstår jag mycket väl blir väl lite som att skylla sig själv isåfall!

Fick en väldig utskällning på grund av en sån ickesvarare i morse, hade en hyra ett par tusen mer än schablonhyra. Kvinnan som skrek menade på att hon inte fått den blanketten, och att vi borde skickat en till när det inte kom svar. Jag kollade igenom och konstaterade att hon inte hade svarat en enda gång, och jag räknade in nästan 20 st hon hade fått utskickade genom åren. Det hade dragits för mycket sedan någon flytt i höstas någon gång, hon blev ännu mindre nöjd när jag förklarade att inget kommer att återbetalas av det som dragits för mycket under de månaderna.

Fick en väldig utskällning på grund av en sån ickesvarare i morse, hade en hyra ett par tusen mer än schablonhyra. Kvinnan som skrek menade på att hon inte fått den blanketten, och att vi borde skickat en till när det inte kom svar. Jag kollade igenom och konstaterade att hon inte hade svarat en enda gång, och jag räknade in nästan 20 st hon hade fått utskickade genom åren. Det hade dragits för mycket sedan någon flytt i höstas någon gång, hon blev ännu mindre nöjd när jag förklarade att inget kommer att återbetalas av det som dragits för mycket under de månaderna.
Där har man eget ansvar om man ej svarar på era brev får man skylla sig själv och räkna med ett kanske högre belopp.

Jag kunde inte riktigt reda ut vad eventuellt ville heller..
"En fråga till om det står än så länge noll på skuldsaldo hos kronofogden visst hinner inget utmätas snart då borde rimligen dröja en månad eller två!"

Om skuldsaldo idag är 0 så kan utmätning ske tidigast 14 dagar efter det inte är noll.
Du tycker det är mer rimligt med en månad eller två, och det får du tycka, men 14 dagar efter skulden kommer in är det okej att utmäta.

Sarkastiskt, det får ju vara din åsikt, jag är dock sällan sarkastisk.
Jag läser i princip allt du skriver som utrop, närmast skrikande eftersom allt avslutas med ett eller flera utropstecken och inget med punkt eller tex ett frågetecken, som ofta kan vara bra när man skriver en fråga.
Håller med där jag skriver mycket utropstecken. Vet ej varför får skärpa mig med mera punkter. Brukar skriva frågetecken vid frågor för det mesta.
Jag trodde det var 1-2 månader men kan ha fel jag har nämligen aldrig varit i era klor förut det är därför man har frågor funderingar mm. Så rimligt vet jag inte men det kan ibland ta tid beror väl på vad man bor.

Bland dessa 80-90% som inte svarar, vågar man gissa att en stor andel av dem saknar utmätningsbar inkomst?

Bland dessa 80-90% som inte svarar, vågar man gissa att en stor andel av dem saknar utmätningsbar inkomst?

Det är både och, men det är klart att en som har csn eller försörjningsstöd har mindre anledning stt kämpa och fylla i massa papper..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp